تیتر امروز

شوک به بازارها؛ طلا و دلار سقوط کردند/ بازی تازه ایران در زمین بریکس/ دارایی‌های مردم فریز شد؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

شوک به بازارها؛ طلا و دلار سقوط کردند/ بازی تازه ایران در زمین بریکس/ دارایی‌های مردم فریز شد؟

این هجدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان گرامی...
ترامپ: بمباران ايران شبیه بمباران اتمی به ژاپن بود/ زیباکلام: مرگ بر آمریکا جزو آرمان‌های انقلاب نبود/ بحران اقتصادی گریبانگیر رسانه‌های مستقل
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ: بمباران ايران شبیه بمباران اتمی به ژاپن بود/ زیباکلام: مرگ بر آمریکا جزو آرمان‌های انقلاب نبود/ بحران اقتصادی گریبانگیر رسانه‌های مستقل

این صد و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد
در گفتگوی دیدارنیوز با سفیر پیشین ایران در باکو مطرح شد

افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد

ما باید با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کنیم. باید همه مسائل را روی میز گذاشته و به سمت حل همه مسائل با آن حرکت کنیم. پکن و مسکو هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد. آنها به دنبال منافع...

تراکم ناعادلانه جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت برقراری عدالت در فضای آموزشی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: توزیع مناسبی را در همه مناطق شاهد نیستیم. برخی مدارس تعداد کمی دانش آموز دارند و برخی مدارس با جمعیت متراکم دانش آموزی روبرو هستند.

کد خبر: ۴۶۲۲۵
۱۱:۰۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز - محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز با بیان اینکه فضا و تجهیزات از ارکان اساسی است گفت: فضا یک موقعیت یادگیری است و بر اساس سندتحول به مجموعه‌ای از محیط‌های یادگیری متنوع رسیده‌ایم. معماری فضا می‌تواند وحدت گرا باشد و به آرامش و تمرکز کمک کرده و جریان یادگیری را تسهیل کند.

وی افزود: معلم، محتوا و فضای یادگیری از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در یادگیری هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند منسجم حرکت کنند. فضای مدرسه علاوه بر سکونت و آرامش برای تحول در یادگیری نیز حائز اهمیت است. مهندسان علاوه بر کار فنی باید از ساحتهای یادگیری نیز دارای درک و فهم مشترک باشند تا فضا را برای ارتقای تعلیم و تربیت آماده کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیایی واقعی از عملکرد نوسازی مدارس این است که فضاهای آموزشیاش تا چه حد در تعمیق یادگیری کمک کننده است اظهار کرد: سازمان نوسازی تلاش می‌کند دسترسی عادلانه همه آحاد دانش آموزان را به فضای مناسب برای یادگیری تسهیل کند. توزیع مناسبی را در همه مناطق شاهد نیستیم. برخی مدارس تعداد کمی دانش آموز دارند و برخی مدارس با جمعیت متراکم دانش آموزی روبرو هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس باید با آینده نگری و نگاه به مناطقی که محرومیت بیشتری دارند این توزیع حغرافیایی نامناسب را بهینه‌تر کند عنوان کرد: هدف گذاری سازمان نوسازی برای امسال استانداردسازی سیستمهای گرمایشی برای بخشی از کلاس های درس بود که محقق شد و امیدوارم این روند ادامه یابد و همه استانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنند. صحیح است که بدون اعتبارات نمی‌توان امور پیش برد اما بیش از آن نیازمند خلاقیت و بکارگیری امکانات دیگر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز ۳۰ درصد مدارس به بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: امید است امر تجهیز و نگه‌داری فضاهای آموزشی با دستورالعمل نگه داری مدارس که امروز ابلاغ شد رونق بیشتری بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز گفت: هویت افراد در پرتو شناختی که از ظرفیتهای خودشان دارند شکل می‌گیرد. هرچقدر درک ما از خودمان بیشتر باشد زمینه توجهمان به خداوند عمیقتر خواهد شد. دشمن برای کمرنگ شدن این هویت ملی و دینی ما تلاش می کند. موظفیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نسل ما خودش را به فرهنگ قوی و پربار متصل بداند. توجه به معماری سنتی و استمرار این فرهنگ بر شکل گیری این باورها تاثیرگذار است. 

وی با اشاره به اهتمام دولت برای تخصیص اعتبارات مناسب در آموزش و پرورش گفت: برای سال ۹۹،  ۲۷۰۰  میلیارد تومان تضمین دولت است که متناسب با مشارکت خیرین به این حرکت مقدس مدرسه سازی کمک کند تا بتوانیم نیاز به فضای آموزشی را هرچه بیشتر برطرف کنیم.


ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۱ تير
امروز شنبه ۲۱ تير
امروز شنبه ۲۱ تير
امروز شنبه ۲۱ تير