تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رئیس جمهوری عراق تحمیل نامزدی برای نخست وزیری را نمی‌پذیرد

منبع نزدیک به رئیس جمهوری عراق امروز (شنبه) اعلام کرد، وی با سیاست دیکته‌ کردن‌ها و تحمیل نامزدی برای پست نخست وزیری مخالف است.

کد خبر: ۴۵۶۱۵
۱۱:۵۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت اسکای‌نیوز، این اظهارات پس از آن مطرح شد که برخی از نمایندگان پارلمان عراق برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور را برای تعیین نامزد خود یعنی قصی السهیل برای پست نخست وزیری تحت فشار گذاشتند.

فراکسیون "صادقون" وابسته به گروه "عصائب اهل الحق" هم ضمن ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال خواستار عزل صالح شد و از جمع‌آوری امضاهایی برای عزل وی به اتهام "خیانت، زیر پا گذاشتن سوگند و نقض قانون اساسی" خبر داد.

رئیس جمهوری عراق همچنان به مذاکرات خود با گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت کشور از بحران تعیین نخست وزیر آتی ادامه می‌دهد و با بیش از ۱۷۰ نماینده در این خصوص دیدار کرده است.

منایع سیاسی اعلام کردند، صالح بر اعلام نامزدی مستقل برای پست نخست وزیری تأکید دارد.

همچنین عباس العطافی از نمایندگان پارلمان عراق گفت، صالح درخواست‌ ۴۸ نامزد برای این پست را دریافت کرده است اما تاکنون در مورد یکی از این شخصیت‌ها توافقی حاصل نشده است. برخی از نامزدها خود شخصا درخواست نامزدی خود را ارائه کرده، برخی از طرف احزاب خود نامزد شده و نام برخی هم از طریق فراکسیون‌ها در میادین تظاهرات مطرح شده است.

مهلت قانونی برای انتخاب نامزد پست نخست وزیری توسط صالح فردا (یکشنبه) شب به پایان می‌رسد.

منابع عراقی می‌گویند، در حال حاضر اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی و جبهه مردمی که توسط معترضان هدایت می‌شود بر سر نامزد نخست وزیری ادامه دارد و برخی از احزاب بر نامزدی شخصیت‌هایی که تظاهرکنندگان با آنها مخالف هستند، پافشاری می‌کنند. معترضان خواستار نامزدی شخصیت‌هایی برای این پست هستند که تاکنون فعالیت سیاسی نداشته و از استانداردهای لازم برای پاسخگویی به مطالبات مردمی را برخوردار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی