تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشجویان بازیگران اصلی تحولات علمی کشور هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشجویان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران نقش کلیدی داشته‌اند و در تحولات علمی و فناوری کشور نیز دانشجویان همواره یکی از بازیگران اصلی هستند.

کد خبر: ۴۴۰۶۳
۱۰:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

دانشجویان بازیگران اصلی تحولات علمی کشور هستند

دیدارنیوز ـ طاهره چنگیز با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: نخستین سیاست دانشگاه باید ایجاد فرصت‌های مناسب و متنوع برای فعالیت دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر حسب علاقه و استعداد آن‌ها باشد.
 
وی دومین نکته مهم سیاست گذاری مدیران را کمک به رشد شخصی و اجتماعی دانشجویان و آماده کردن آن‌ها برای ایفای نقش‌های حرفه‌ای سازنده و موثر در جامعه دانست و گفت: این مهم، از طریق تقویت مشارکت عمومی، مسئولیت پذیری، همدلی، و تفکر نقادانه میسر می‎شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از موانع فردی در رشد روحیه مشارکت‏ جویی را فایده‎گرایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به عنوان یک آسیب باید به آن توجه کرد.
 
چنگیز با بیان اینکه روحیه مشارکت‏ جویی امری ذاتی نیست، بلکه اکتسابی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای افزایش فعالیت و روحیه مشارکت‏ در دانشجویان، شناخت نیاز‌ها و اولویت‎های دانشجویان و پاسخ مناسب به آن‎ها و تقویت اعتماد، امید و احساس مسئولیت در قبال خود و جامعه ضروری است.
 
برنامه‌های روز دانشجو در علوم پزشکی اصفهان
وی در مورد برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، توضیح داد: برنامه‌های روز دانشجو با محوریت تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی برگزار می‌شود. در همین راستا، نشست پرسش و پاسخ با مسئولان دانشگاه - شنبه ۱۶ آذر- توسط جامعه اسلامی دانشجویان، جشن روز دانشجو - یکشنبه ۱۷ آذر -، مسابقه اینترنتی کتابخوانی با معرفی کتاب -قحطی بزرگ- توسط بسیج دانشجویی، محفل قرآنی کانون قران و عترت زمر -۱۹ آذر- و مناظره دبیران تشکل‌ها -۱۷ آذر - در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت روز دانشجو برگزار می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نقش دانشجو در تحولات جامعه، گفت: در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران طی یک قرن اخیر دانشجویان نقش کلیدی داشته‌اند و همچنین در تحولات علمی و فناوری کشور نیز دانشجویان همواره یکی از بازیگران اصلی هستند.
 
چنگیز ادامه داد: هنگامی که سه خصلت مهم دخیل در این ایفای نقش، یعنی آرمانگرایی جوانانه، گریز از عادت‌ها، و بینش آکادمیک با نگرش‌های مناسب از جمله امید به بهبود و عشق به توسعه کشور همراه می‌شود، انرژی جوانان در مسیر تحول و توسعه جاری شده و نتایج مثبتی به بار خواهد نشاند.
 
وی اضافه کرد: نتایج این نقش کلیدی در جای جای تاریخ معاصر ثبت شده است، از نهضت اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا جهاد علمی و خودکفایی، و این مسیر همچنان پر رهرو است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشجویان ذخایر آینده کشور هستند، اظهار کرد: تعلق دینی و قلبی آن‌ها به جامعه و کشور، ضامن احساس مسئولیت و ایفای نقش موثر در آینده است.
 
وی افزود: همین تعلق خاطر توام با بینش وسیع سیاسی و اجتماعی می‌تواند دانشجویان را از فریب بازی‌های سیاسی دشمنان این مرز و بوم مصون بدارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی