دیدارنیوز ـ رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ دانشجوی غیرایرانی و بالغ بر ۲۸ دانش آموز ایرانی مقیم خارج از کشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش از ۲ سال پیش با دریافت مجوزهای لازم توانسته است دانشجویان خارجی و دانش آموزان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را جذب کند و از ابتدای تأسیس نیز مجوز و امکان تدریس به زبان انگلیسی را داشته و دارد.
سلک غفاری ضمن اعلام این موضوع افزود: مسابقات رباتیک دانشآموزان خارجی مقیم ایران در ۳ روز از ۲ تا ۴ آذر ۹۸ در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به گفته رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، رایزنی و هماهنگیها جهت برگزاری این دوره از مسابقات از ۸ ماه پیش آغاز شد و اطلاعرسانی به مدارس و دبیرستانهای بینالمللی که فرزندان دیپلماتهای مامور در ایران و سایر اتباع خارجی در آنها مشغول به تحصیل هستند، صورت گرفت.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه فعالیتهای پردیس بینالمللی تراز اول کشور برشمرد و افزود: اجرای دورههای مشترک، معرفی ظرفیتهای پردیس دانشگاه صنعتی شریف جهت جذب دانشجویان خارجی و دانشجویان و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف افزود: برای حفظ کیفیت مسابقات، تیمهای پذیرفته شده در مسابقات به ۱۴ تیم از ۱۴ کشور در قالب ۵۱ شرکت کننده و مربی محدود گردید که هر تیم در قالب ۳ نفر در مسابقات حضور پیدا کردند. تیمهای شرکت کننده از مدارس بین المللی سفارتهای پاکستان، هندوستان، مجارستان و مدارس بین المللی قم و مدرسه نیم روز (دانش آموزان ناشنوا) و از کشورهایی همچون استرالیا، آذربایجان، انگلیس، کرواسی، فرانسه، یونان، هندوستان، ژاپن، پاکستان، رومانی، تانزانیا، اوکراین، آمریکا و یک تیم از کشورمان بودند.
به گفته غفاری، در دو روز اول مسابقات، دانش آموزان از طریق پکیجهایی شامل تجهیزات لازم برای ساختن رباتها (طبق استاندارد مسابقات بین المللی) و مشاوره مربیان با نحوه ساخت ربات آشنا شدند و روز آخر در مسابقه به رقابت پرداختند.
مدرسه اوسینا با تیم روبوداکترز متشکل از آقایان پارسا صادقی بهار، علی میرباقری و علیرضا میرارفین با کسب نشان طلایی مسابقات بر سکوی اول ایستاد، مدرسه منجی(SAVIOR) قم با تیم روبومانیا و متشکل از خانمها عقیلا بتول، فاطیما رسنیووا و سیدا فاطیما با کسب نشان نقره مسابقات در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم روبو اسپینرز از مدرسه بین المللی پاکستان متشکل از آقایان کیاوش مصطفوی، ایوانهایای وی و خانم نیکی عقیلی با دست یابی به نشان برنز حائز رتبه سوم مسابقات شد.
در این دوره از مسابقات دکتر علی مقداری سرداور، مرتضی فرازمند، محمدجواد محرابیان، مهسا پیریایی و آنگینه بیکی داوری این مسابقات را برعهده داشتند.. به تیمهای برتر نشان krc که مخفف عبارت (kish robotics competition) است، اهدا شد.
در مراسم پایانی مسابقات دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تقدیر از پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، از برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی در جزیره کیش ابراز خرسندی و اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاههای تراز اول کشور در جزیره کیش نمایندگی دارند شایسته است تا با برگزاری مسابقات در این سطح و زمینه جذب دانشجویان و دانش آموزان خارجی و ایرانیان مقیم خارج را فراهم سازد.
وی با اشاره به مصوبه سال ۹۸ دولت مبنی بر مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشگاهها تاکید کرد: پیشنهاد میکنم دکتر غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف با ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات، زمینه برگزاری دورههای بعدی این مسابقات و مسابقههای مشابه در کیش را فراهم سازد و در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز نوآوری و فناوری کیش با تمامی امکانات و پتانسیلهای موجود از این حرکت حمایت خواهند کرد.
وی همچنین با تقدیر از دانش اموزان شرکت کننده در مسابقات افزود: با توجه به اینکه در مدت حضور در کیش تمام توان و حواس خود را بر روی مسابقه متمرکز کرده بودید بی تردید امکان استفاده از جاذبههای و زیباییهای کیش برای شما فراهم نشده است به همین دلیل از شما دعوت میکنم تا در فرصتی مناسب به همراه دوستان وخانواده میهمان جزیره کیش باشید.
مظفری افزود: امیدوارم یکی از اولویتها و اولین اولویت انتخاب محل تحصیل در مقاطع بعدی برای شما جزیره کیش باشد.
به گفته دکتر سلک غفاری دانشگاه صنعتی شریف تاکنون بیش از ۵۰ تفاهم نامه با دانشگاههای مختلف دنیا در زمینه مبادله استاد و دانشجو و فعالیتهای مشترک علمی منعقد کرده است و یکی از اولیتهای پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف جذب دانشجویان خارجی است.
لطفا نام مدرسه بین المللی قم را اصلاح فرمایید
منجی صحیح است یا معادل انگلیسی SAVIOR