تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
محمد کیانوش راد در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

ماموریت امثال ذوالنوری تخریب اصلاح طلبان است

News Image Lead

محمد کیانوش‌راد در گفتگو با دیدارنیوز گفت: ماموریت امثال ذوالنوری، ماموریت تخریب است. ذوالنوری اگر اعتراف به مامور بودن هم نمی‌کرد، مردم می‌دانستند که امثال ایشان، افراد وایسته و غیر مستقلی هستند که فرامین را اجرا می‌کنند. سال‌ها است مردم روش‌ها و نوع برخورد و ادب ِ این جریان تمامیتِ‌خواه را تجربه کرده‌اند. بی ادبی و فحاشی، متاسفانه بخشی از هویت این به اصطلاح اصول‌گرایان مطلق پندار شده است. اگرچه وضع اصلاح‌طلبان هم نزد مردم چندان خوب نیست، اما وضعیت اصول‌گرایان اقتدارگرا و افراطی، فاجعه بار است، بنابراین تمام تخریب‌ها برای کسب حیثیت صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۴۱۴۶۲
۱۴:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ همزمان با چهارمین روز از هفته وحدت، بیانیه‌ای بدون نام و نشان علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور در خانه ملت به انتشار درآمد که با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد. در این بیانیه سخنان روز یکشنبه حسن روحانی در یزد "در تقابل با رهبری" و "موهن و تفرقه‌انگیز" عنوان شده است.

 

در بیانیه فوق بخشی از سخنان حسن روحانی در کنار سخنان مقام رهبری قرار گرفته تا نشان از انحراف رئیس‌جمهور باشد. در این بیانیه، روحانی متهم شده که هواداران خود را برای درگیرشدن با مخالفان ترغیب می‌کند.

 

در جریان سخنرانی روز یکشنبه حسن روحانی در یزد عده‌ای از حاضران شعار‌هایی را علیه او و دولت‌اش مطرح کردند و برخی نیز دست‌نوشته‌هایی به همراه داشتند. "روحانی روحانی، اقتصاد اقتصاد"، "روحانی حیا کن، آمریکا رو رها کن" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" از جمله شعار‌های برخی از حاضران در سخنرانی رئیس‌جمهور بود.

 

حسن روحانی نیز در واکنش به عده‌ای که شعارهایشان برای لحظاتی باعث توقف سخنرانی او شده بود، گفت: «صدای شما مردم صدای این چند نفر جوان نیست. شما مردم بزرگ و مهربان در خط انقلاب هستید و اختلاف و فاصله، خواست آمریکاست...»

 

رئیس‌جمهوری ایران همچنین شعار‌های اعتراضی علیه دولت را خواست آمریکا عنوان کرد که به گفته او از "حنجره عده‌ای معدود" بلند می‌شود. اوهمچنین گفت: «گرچه آن عده بسیار کم و محدود در کشورند، اما در عین حال آن گروه کم و کوچک را هم به اسلام دعوت می‌کنیم.»

 

روحانی انتقاداتی را نیز به رویه در پیش گرفته شده توسط قوه قضائیه در برخورد با مفاسد مالی وارد کرد و از این نهاد خواست به فسادهای میلیارد دلاری رسیدگی کند و منافع جناحی و حزبی را وارد تصمیم گیری و قضاوت نکند.

 

اندک زمانی پس از انتشار بیانیه علیه رئیس جمهور در مجلس، مشخص شد که مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که از اعضای جبهه پایداری نیز به حساب می‌آید، توزیع کننده این بیانیه بوده است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وظیفه شما چیست، تاکید کرد: «وظیفه من به زیر کشیدن آقای رئیس‌جمهور است. اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌گیرم تا ایشان را به اینجا بکشانم.»

 

در همین رابطه مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران نیز واکنش نشان داد و گفت: "چرا عده‌ای به‌دنبال تقابل رئیس‌جمهوری با رهبری هستند؟ در هفته وحدت حداقل سران قوا علیه یکدیگر سخن نگویند."

 

اقبال مجدد مردم به اصلاح‌طلبان، کابوس اصولگرایان افراطی

 

محمد کیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب درگفت‌وگو با دیدارنیوز درخصوص انتشار و پخش بیانیه در صحن مجلس شورای اسلامی علیه رئیس‌جمهور که در آن بخشی از سخنان حسن روحانی در کنار سخنان رهبری قرار گرفته تا نشان از انحراف او باشد، گفت: توهین به هر فردی در صورت وجود شاکی، قابل پی‌گیری است، اما در مورد رییس‌جمهور و‌ در این‌گونه امور، نیازی به شاکی خصوصی هم نیست، وظیفه مدعی‌العموم برخورد با توهین کنندگان است. انتقاد از همه مقاماتِ بلند پایه آری، اما توهین به پایین‌ترین سطوح مردمی، عملی مذموم و غیر قابل دفاع به حساب می‌آید.

 

وی در ادامه اضافه کرد: روحانی در سخنرانی اخیر، به قوه قضاییه تذکر داد. رییس‌جمهور پس از رهبری، عالی‌ترین مقام رسمی کشور و مسئول اجرای قانون اساسی محسوب می‌شود. تذکر رییس جمهور به رییس قوه قضاییه و هر مسئولی در هر سطح، طبق قانون اساسی صورت می‌گیرد، البته پاسخگویی برخی فرماندهان سپاه به روحانی، صد در صد خارج از وظایف قانونی سپاه است، اما رییس قوه قضاییه باید از سخنان رییس‌جمهور استقبال کند و نزد افکار عمومی پاسخ دهد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با تلاش ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه اظهار داشت: ماموریت امثال ذوالنوری، ماموریت تخریب است. ذوالنوری اگر اعتراف به مامور بودن هم نمی‌کرد، مردم می‌دانستند که امثال ایشان، افراد وایسته و غیر مستقلی هستند که فرامین را اجرا می‌کنند. سال‌ها است مردم روش‌ها و نوع برخورد و ادب ِ این جریان تمامیتِ‌خواه را تجربه کرده‌اند. بی ادبی و فحاشی، متاسفانه بخشی از هویت این به اصطلاح اصول‌گرایان مطلق پندار شده است.

 

کیانوش راد در ادامه تاکید کرد: با بی‌ادبی به مخالفان، نه کسی بزرگ می‌شود و نه تاثیری بر نیرو‌های ارزشی خواهد گذاشت. تنها نتیجه این نوع برخورد‌های افراطیونِ اصول‌گرا، دلسردی و ناامیدی مردم از کلیت نظام است. از سوی دیگر ذوالنوری در خصوص هدف از توزیع این بیانیه گفته که به دنبال گرفتن یقه رئیس‌جمهور است. گرفتن یقه رئیس‌جمهور در چارچوب قانون عیبی ندارد، اما کسی که این سخن را مطرح می‌کند، باید با یقه گرفتن سایر مقامات هم موافق باشد. مردم نه تنها صداقت این عناصر افراطی را قبول ندارند، بلکه حتی اصول‌گرایان منصف و معتدل هم از این افراد دوری می‌کنند.

 

وی دلیل این فضاسازی‌ها در جریان سیاسی کشور را چنین توضیح داد: دلیل روشن آن، زمین زدن دولت است. تخریب دولت از سوی مخالفان، دقیقا با انگیزه انتخاباتی صورت می‌گیرد و دولت حق دفاع از خود را دارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: رئیسی باید از تذکر روحانی تشکر کند و نه اینکه به فکر برخورد و پاسخی سیاسی باشد. در کارنامه دولت حتما کاستی‌هایی وجود دارد، اما نهایت بی‌انصافی و بی‌اخلاقی است که مشکلات موجود اقتصادی که محصول فشار‌های بین‌المللی است به حساب دولت نوشته شود.

 

کیانوش‌راد در ادامه با اشاره به اینکه تمام هجمه‌ها به دولت، ترس از باخت مجدد در انتخابات آینده است، یادآور شد: پس از حوادث سال ۸۸، جناح مخالفِ اصلاحات از شکست‌های متوالی در چند انتخابات گذشته عصبانی است. دو دور شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، شکست در انتخابات مجلس خبرگان تهران، شکست در انتخابات مجلس، شکست در انتخابات شورای شهر تهران و ترس از شکست درانتخابات آینده مجلس، علت اصلی عصبانیت جناح افراطی است.

 

وی در این خصوص اضافه کرد: اگرچه وضع اصلاح‌طلبان هم نزد مردم چندان خوب نیست، اما وضعیت اصول‌گرایان اقتدارگرا و افراطی، فاجعه بار است، بنابراین تمام تخریب‌ها برای کسب حیثیت صورت می‌گیرد. در واقع جناح افراطی ِاقتدارگرا از احتمالِ اقبال مجدد مردم به اصلاح‌طلبان وحشت‌زده و آنرا کابوسی برای خود می‌بینند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی