تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۵ درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵ درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

کد خبر: ۴۱۲۷۳
۰۹:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

۵ درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

دیدارنیوز ـ دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در چند سال اخیر یکی از محور‌های مهم نظام سلامت در استان توجه به شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از مرگ مادران باردار بوده است که در این امر موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل گشته است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ۲۰ مرکز کاهش آسیب و MMT مداخلات کاهش آسیب و فعالیت‌های انگیزشی، مشاوره‌های روانشناختی و پیشگیری از اعتیاد با حضور روانشناسان بالینی در حال انجام است.
 
 دکتر هاشمی شهری ضمن تقدیر از نقش مشارکت‌های مردمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با حضور در نقاط پرخطر و شناسایی معتادین متجاهر آنان را به مراکز کاهش آسیب معرفی و مورد حمایت قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت در محلات حاشیه نشین استمرار دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب در مراکز و کلینیک‌های سیار در حاشیه شهر‌های استان بسته‌های کاهش آسیب شامل سرنگ، سوزن و سایر اقلام پیشگیری از بیماری‌های واگیر را بین معتادین متجاهر توزیع می‌کنند.
 
هاشمی شهری یکی از برنامه‌های حفاظتی سلامت را تمرکز و توجه به بیماران معتاد مبتلا به HIV برشمرد و گفت: تمامی اقلام و بسته‌های پیشگیری از انتقال بصورت مستمر در مراکز کاهش آسیب در اختیار آنان قرار می‌گیرد و به منظور تشویق به جمع آوری معتادین متجاهر و خیابانی و به بیماران معتاد مبتلا به HIV روزانه یک وعده غذای گرم در تمامی مراکز کاهش آسیب توزیع می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی