تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی گفت:

طرح امریه سربازی در تشکل های مردم نهاد

دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی گفت: طرح امریه‌ سربازی در سازمان‌های مردم نهاد جوانان گامی موثر در جهت احقاق حقوق اجتماعی نسل جوان جامعه است.

کد خبر: ۴۰۸۵۲
۰۸:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز- دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی گفت: طرح امریه‌ سربازی در سازمان‌های مردم نهاد جوانان گامی موثر در جهت احقاق حقوق اجتماعی نسل جوان جامعه است.

محمد گل محمدی دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، از لزوم توجه بیش از پیش مسئولین به خدمت سربازی جوانان تاکید کرد و گفت: امروزه شیوه‌ خدمت سربازی باید به سمت مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت جوانان پیش برود، چرا که جوانان نسل حاضر جامعه با فرا گرفتن مهارت های مختلف در پی استفاده بهینه از دوران جوانی خود هستند و سپری کردن دو سال از عمر خود در دوران سربازی بدون استفاده از مهارت آنان در حوزه های گوناگون یا کسب مهارت های مختلف ازجمله مهارت های فنی و مهارت های زندگی را امری بیهوده تلقی می کنند.

گل محمدی ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و همه‌ مسئولین مربوطه در این حوزه به این فکر افتاده اند که دوران سربازی را به سمت مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت تخصصی جوانان پیش ببرند.  در این راستا وزارت ورزش و جوانان با ارائه پیشنهاد امریه‌ سربازی برای جوانان فعال در تشکل های مردم نهاد جوانان به ستاد کل نیروهای مسلح و پیگیری مداوم در این راستا، در پی اجرایی کردن این پیشنهاد هستند.

وی افزود: چندی پیش معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با امریه‌ سربازی جوانان در تشکل های مردم نهاد جوانان خبر داد و اظهار کرد که از سال جاری امکان اجرایی شدن این طرح وجود دارد به شرطی که ستاد کل نیروهای مسلح سامانه‌ ثبت نام جوانان برای خدمت امریه‌ سربازی را به طور رسمی در سایت خود معرفی کند تا طبق شاخصه های تعیین شده از جمله رتبه بندی سمن، نوع خدمات، تعداد افراد فعال در سمن، مدت زمان ارائه خدمات و ... افراد واجد شرایط بتوانند از شرایط فراهم شده برای خدمت سربازی استفاده کنند.

 دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران از تاثیر اجتماعی و روانی مثبت این رویکرد نیز سخن گفت و اظهار کرد: با اجرایی شدن این گونه طرح ها در کشور روحیه‌ جوانان برای خدمت به ملت و نظام افزایش یافته و به تبع آن شرایط اجتماعی بهتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود؛ چرا که در حال حاضر جوانان سربازی را معضل بزرگی برای خود تلقی می کنند و همین امر سبب شده است فشار روحی مضاعفی بر آنان وارد شده و سلامت روحی و اجتماعی جامعه به خطر بیافتد.

گل محمدی با بیان اینکه این امر موجب شده تا دوران سربازی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، تصریح کرد: اما با نهادینه شدن این طرح و اجرای مستمر آن به عنوان یک قانون تصویب شده، بی شک دیدگاه جوانان در امر سربازی تغییر یافته و دوران سربازی را دورانی مفید برای کسب مهارت های لازم و ورود به عرصه‌ی اجتماعی خواهند دانست.

وی همچنین در خصوص نحوه‌ی ثبت نام جوانان در سازمان های مردم نهاد گفت: جوانان می توانند با مراجعه به معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خود با سازمان های مردم نهاد آشنایی بیشتری پیدا کرده و بنا به تخصص و علاقه‌ای که دارند می توانند در یکی از سازمان های مردم نهاد جوانان عضو و از خدمات این سازمان ها نیز بهرمند شوند.

دبیر اولین انجمن سلامت اجتماعی و روانی جوانان استان تهران در پایان گفت: دبیران انجمن های مردم نهاد جوانان منتظر دریافت ابلاغیه از سوی وزارت ورزش و جوانان در جهت نحوه‌ ثبت نام و جزئیات طرح امریه‌ سربازی جوانان در سازمان های مردم نهاد جوانان هستند. امیدوارم با پیگیری مستمر وزارت ورزش و جوانان و معرفی هر چه سریع تر سامانه‌ ثبت نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح و در نهایت تصویب این پیشنهاد به عنوان یک قانون، شاهد اجرایی شدن هر چه سریع تر این طرح در سطح کشور باشیم.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی