تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

لزوم تجاری‌سازی تولیدات مراکز فنآوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر لزوم تجاری‌سازی تولیدات مراکز فنآوری گفت: کشور با سرعت به سمت بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در حرکت است.

کد خبر: ۳۹۹۲۰
۱۱:۵۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

تولیدات مراکز فنآوری، تجاری‌سازی شود

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، سعید شیرکوند، در نشست با فعالان کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان استان که در مجتمع نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان در فشتام رشت برگزار شد اظهار کرد: باید از دانش فنی و پژوهش‌هایی که در مراکز رشد صورت می‌گیرد ابتدا با حمایت‌هایی که می‌شود تجاری سازی و سپس تبدیل به محصول شده و روانه بازار کرد.
 
وی تصریح کرد: نتیجه تلاش فعالان عرصه تولید بهره وری بیشتر در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت است که درآمدزایی، توسعه اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی از سوی دولت، بیان کرد: دولت زیرساخت‌های پژوهشی شامل مکان و امکانات را برای فعالان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه را فراهم می‌کند.
 
وی گفت: بخش خصوصی باید با ارزیابی صحیح از میزان سودآوری فعالیت مدنظر، وارد جریان فعالیت تولید شود و نسبت به مقوله بازار رقابتی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 
شیرکوند افزود: در شرایط فعلی کشور که مساله تحریم مشکلاتی را در حوزه اقتصاد کشور به وجود آورده، بانک‌ها باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند و حمایت‌های بیش تری از بخش خصوصی انجام دهند.
 
وی بیان داشت: بخش خصوصی با کسب سود و حفظ تعادل بین هزینه و درآمد در جریان فعالیت اقتصادی، می‌تواند توسعه کشور را محقق کند.
 
شیرکوند با تاکید بر لزوم بهره گیری از ابزار‌های کارآمد در چرخه تولید تصریح کرد: در شرایط کنونی باید صاحبان مشاغل، استارت آپ‌ها و بخش خصوصی با قدرت و هوشیاری بیشتری حرکت کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز دانش فنی در کشور به جایگاه قابل قبولی رسیده که می‌توان آن را تجاری سازی کرد از این رو باید نگاه ما به سمت حوزه کسب و کار جدید باشد و نقش انکارناپذیر استارت آپ‌ها در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مورد تحلیل قرار گیرد.
 
گفتنی است: سعید شیرکوند عصر روز گذشته (سه شنبه) به همراه علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی و کیمیا تنهایی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان و جمعی از مسئولان استانی از مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان در فشتام بازدید کرد. بازدید از بندر انزلی، منطقه آزاد انزلی، حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی گیلان و همچنین بازدید از موزه میراث روستایی از برنامه‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی