تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

نشست خبری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین برگزار شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: در حال حاضر تهدیدات رخ عوض کرده و در حوزه فرهنگی و بیولوژیک با تهدیدات جدیدی مواجه هستیم و یک راهبرد برای آن تعریف شده و دفاع عامل به دفاع غیرعامل تغییر پیدا کرده است.

کد خبر: ۳۹۸۲۴
۱۴:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

نشست خبری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین برگزار شد

دیدارنیوز ـ محمد افشار - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین - در نشست خبری که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مطبوعات و فعالان حوزه خبری می‌توانند جریان‌سازی کنند و در جهت ایجاد فرصت‌ها گام بردارند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در عصر صنعتی و نوینی قرار داریم که در آن تهدیدات متنوع شده است و تا حدی از تهدیدات نظامی فاصله گرفته‌ایم.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین بابیان اینکه در حوزه تهدیدات فناورمحور، جنگ سخت و نرم اقدامات خوبی انجام‌شده است، اشاره کرد: در این برهه از زمان هوشمند بودن تهدیدات از پیچیدگی‌های پدافند به شمار می‌رود که باعث شده تهدیدشناسی برای مردم و مسئولین مهم جلوه کند؛ به همین جهت تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، کمترین خسارت وارد شود.
 
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در هشتم آبان سال ۸۲ این روز را به‌عنوان پدافند غیرعامل نام نهادند و در سال جاری از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل نام گذاری و شعار امسال نیز «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید و دفاع همه‌جانبه عامل و غیرعامل» انتخاب‌شده است.
 
افشار تصریح کرد: نیرو‌های نظامی، جنگ و تهدید نظامی در انتهای لیست تهدیدات قرار دارد؛ در حال حاضر تهدیدات رخ عوض کرده و در حوزه فرهنگی و بیولوژیک با تهدیدات جدیدی مواجه هستیم و یک راهبرد برای آن تعریف شده و دفاع عامل به دفاع غیرعامل تغییر پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه مقابله با تهدیدات دشمن با گفتمان‌شناسی عمومی و تخصصی برای آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی تبیین می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ برنامه برای این هفته در استان در نظر گرفته‌شده است، در روز چهارشنبه زنگ پدافند غیرعامل در مدارس و به‌صورت نمادین در هنرستان شهید چمران نواخته خواهد شد؛ همچنین در این روز اعضای شورای پدافند غیرعامل با امام‌جمعه دیدار خواهند داشت.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اضافه کرد: برگزاری ۱۶ رزمایش پدافند غیرعامل، افتتاح چند پروژه از قبیل مراکز داده منابع طبیعی و پروژه‌های آب شرب استان، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیرو‌های نظامی، همایش استانی پدافند غیرعامل، رزمایش سایبری، رزمایش میدانی، رزمایش سیگنال‌دهی، همایش ملی ارتقا تاب‌آوری در برابر بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز و همایش پدافند سایبری از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان خواهد بود.
 
افشار اعلام کرد: هفته پدافند غیرعامل از چهارشنبه هشتم آبان آغاز خواهد شد و به ترتیب عناوین حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت مردمی، حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری، صیانت از مردم در برابر تهدیدات دشمن، مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور، جامعه سالم و آماده در برابر تهدیدات نوین، استحکام‌بخشی و صیانت از زیرساخت‌های کشور و پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید و دفاع همه‌جانبه عامل و غیرعامل روزشمار‌های هفته پدافند غیرعامل است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی