تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

محمود عباس پیشنهاد دیدار با کوشنر در حضور رهبران کشورهای عربی را رد کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست آمریکا برای دیدار با مشاور ارشد ترامپ با حضور رهبران کشورهای عربی را رد کرد.

کد خبر: ۳۹۷۱
۱۲:۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن طرح جدید اسرائیل برای شهرک سازی در جنوب قدس با هدف جداسازی روستاها وشهرک‌های فلسطینی نشین از قدس، درخواست آمریکا برای دیدار با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حضور رهبران کشورهای عربی جهت بحث درباره روند صلح را رد کرد.

چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با الحیاه اظهار کردند که هیئت آمریکا (متشکل از جارد کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه ترامپ در روند صلح خاور میانه) در سفر اخیر خود به منطقه پیشنهاد داده بود تا یک دیدار دسته جمعی با محمود عباس و چند تن از رهبران کشورهای عربی برگزار کنند، مصر این درخواست را به عباس اطلاع داده اما وی این درخواست را نپذیرفت.

این منابع افزودند: عباس به طرف مصری گفته است که وی از قصد و نیت آمریکا آگاه است؛ آمریکا با این ادعا که تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» شامل قدس شرقی نمی‌شود، قصد دارد تا ملت فلسطین را به مشارکت در «معامله قرن» وادار کند.

این منابع تصریح کردند: فلسطینی‌ها از ماهیت تلاش آمریکا که یک راه حل سیاسی مطابق با استانداردهای اسرائیل است، آگاهند و لذا با تاکید بر موضوع قدس می‌خواهند مانع از متمایل شدن کشورهای عربی به طرح آمریکا شوند.

این منابع ادامه دادند: آنچه باعث نگرانی ملت فلسطین است تنها به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» نیست، بلکه تلاش‌های حقیقی آمریکا برای اجرای این طرح سیاسی است که شامل تشکیل کشور فلسطین در غزه و قسمت‌هایی از کرانه باختری بدون ترسیم مرز مشخص و همچنین عدم نابودی شهرک‌های اسرائیلی و همچنین عدم بازگشت آوارگان می‌شود. این طرح هدفش ایجاد روابط اسرائیلی-عربی پس از حل و فصل قضیه فلسطین است. به همین دلیل فلسطینی‌ها اجازه تصویب این طرح را نمی‌دهند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای توسعه شهرک «هار جیلو» و متصل کردن آن به شهر «جیلو» در جنوب قدس را محکوم کرد.

این اقدام رژیم صهیونیستی باعث تسلط اسرائیل بر مساحت وسیعی از اراضی روستای «الولجة» و منابع آبی در این منطقه می‌شود.

وزارت خارجه فلسطین افزود: این طرح در چارچوب گسترش مرزهای قدس در جنوب به سمت شهرک «گوش عتصیون» و جدایی روستاهای فلسطینی و شهرک‌های جنوبی قدس از اطراف این شهر است. هدف اسرائیل از آن ایجاد اکثریت یهودی تحت عنوان "قدس بزرگ" است؛ طرحی که شامل ایجاد ۳۰۰ واحد مسکونی و ایجاد یک خط راه آهن به منظور اتصال شهرک‌های شمال قدس با جنوب می‌شود.

وزارت خارجه فلسطین آمریکا را مسؤول تمامی این اقدامات رژیم صهیونیستی دانست.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد: سرو صدایی که دو نماینده ترامپ در منطقه تحت شعار "معامله قرن" به پا کرده‌اند، این فرصت را برای حزب حاکم در اسرائیل فراهم می‌کند تا طرح‌های استعماری خود را اجرا کند که این امر درهای گفت‌وگو برای رسیدن به راه حلی بر اساس راهکار دو کشوری را برای همیشه می‌بندد.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص نوشت که چند کشور عرب زبان به رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که از افزایش نفوذ ترکیه در قدس نگران هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: چند منبع امنیتی اسرائیلی به فعالیت‌های ترکیه که در سال گذشته میلادی به اوج خود رسید اقرار کرده‌اند.

این روزنامه ادامه داد: ترک‌ها املاک و مستغلات را خریداری می‌کنند، کار ساختمانی انجام می‌دهند، در موسسات عربی در شرق قدس سرمایه گذاری و زمینه را برای سفر هزاران هوادار حزب حاکم "عدالت و توسعه" به این شهر را فراهم می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی