تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد:

لزوم مبارزه اجتماعی با موادمخدر به‌جای مقابله پلیسی

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور معتقد است که مقابله با مواد مخدر، جنایی و پلیسی نیست و باید تلاش شود تا مقابله اجتماعی در این حوزه شکل بگیرد.

کد خبر: ۳۹۶۸۴
۱۴:۳۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد ترحمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و معارفه دبیر جدید این شورا در استان سمنان با اشاره به تنوع روزافزون انواع موادمخدر در دنیا، اظهار کرد: در حال حاضر با بیشترین سطح تنوع مخدر و روان‌گردان در جهان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه بحث مواد مخدر، مشکل یک یا دو استان نیست افزود: این معضل محدود به یکی دو استان نیست و این مشکل در کل کشور وجود دارد.

ترحمی موفقیت در این حوزه را مستلزم همگرایی بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: باید بنیان اقتصادی سوداگران مرگ را در سراسر کشور هدف قرار دهیم.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: باید در بحث ‌مبارزه با مواد مخدر تغییر رویکرد داده و سیاست جنایی داشته باشیم‌، تا بنیان‌های اقتصادی سوداگران‌ مواد مخدر و فعالان این عرصه را از بین ببریم.

وی با اشاره به نقش موادمخدر در آسیب‌های اجتماعی مبتلابه کشور اظهار کرد: ۶۰‌ تا ۷۰ درصد زندانیان امروز کشور، مربوط به مجرمان حوزه مواد مخدر هستند.

ترحمی افزود: بر پایه بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده، ابتدا و انتهای تشکیل اکثر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله طلاق، حاشیه نشینی و کودکان کار به مواد مخدر منتهی می شود.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ایرزان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با موادمخدر نام برد و گفت: جمهوری اسلامی برای مقابله با عرضه مواد مخدر در کشور، بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه بنا بر گزارش مجامع بین‌المللی، ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر جهان، مربوط به ایران است اضافه کرد: مقابله در بحث مواد مخدر، جنایی و پلیسی نیست و باید تلاش کنیم تا مقابله اجتماعی در این حوزه شکل بگیرد.

وی جلوتر بودن قانون از قاچاقچیان را ضروری ارزیابی و تصریح کرد:برای توفیق در این حوزه باید همواره بکوشیم که قانون از قاچاقیان و سوداگران این عرصه جلوتر باشد.

ترحمی با اشاره به مطالبات مردم سمنان از این شورا وعده داد: ایجاد کمپ ماده ۱۶ و استقرار آن در استان سمنان برای ترک اعتیاد معتادان متجاهر، در دو حوزه بانوان و آقایان را پیگیری کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی