تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در مازندران

News Image Lead

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: در حال حاضر ضرورت دارد، هر چه زودتر در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و اسانس‌گیری از گل‌های تولیدی و گیاهان داروئی تصمیم‌گیری شود تا دسترنج فعالین این حوزه به هدر نرود.

کد خبر: ۳۹۵۱۵
۱۱:۴۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ نشست هم‌اندیشی درباره چاره‌اندیشی و ساماندهی محصولات تولیدی از گل محمدی و سایر گل‌ها و گیاهان داروئی تولید استان، در مجتمع تحقیقاتی تولیدی گردشگری چپکرود جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد.


در این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی و گل محمدی از مزیت‌های اقتصادی استان است، اظهار کرد:  تولید فراوان و افزایش سطح کشت گل محمدی در استان چنانچه به درستی مدیریت نشود موجب هدر رفت تلاش فعالین این حوزه خواهد شد.


وی با بیان اینکه فقط در چهاردانگه ساری بیش از 150 هکتار از اراضی به کشت گل محمدی اختصاص یافته است، تصریح کرد: علاوه بر این مقادیر قابل توجهی، گل محمدی در سایر شهرهای استان تولید می‌شود که نیاز است در این باره چاره‌اندیشی شود.


رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضرورت دارد، تا درباره ایجاد صنایع تبدیلی و اسانس‌گیری از گل‌های تولیدی و گیاهان داروئی تصمیم‌گیری شود تا در فرصت باقی مانده دسترنج این روستائیان محروم در اثر نبود بازاریابی و صنایع تبدیلی، ضایع نشود.


در این نشست عباسی معاون فرماندار ساری، دکتر کمبرانی رئیس پژوهشکده شیمی جهاد دانشگاهی، خورشیدی مدیر عامل تعاونی گل محمدی چهاردانگه، هادی ابراهیمی سرپرست معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران و دیگر اعضای معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان حضور داشتند و در خصوص امکان‌سنجی ایجاد واحد تقطیر و اسانس‌گیری با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشکده شیمی جهاد دانشگاهی، بخش خصوصی، جهاد دانشگاهی مازندران و حمایت دستگاه‌های ذیربط  به تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی