تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اولاند: در سوریه، هرکسی که نمی‌خواستیم پیروز شود، پیروز شد!

رئیس جمهوری سابق فرانسه از شرایط کنونی سوریه ابراز تاسف و اعلام کرد، متأسفانه همه کسانی که اروپا نمی‌خواست در سوریه پیروز شوند، پیروز شدند.

کد خبر: ۳۹۲۵۴
۱۱:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از روسیاالیوم، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سابق فرانسه با بیان اینکه در سوریه از بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) گرفته تا پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و اردوغان(رئیس‌جمهوری ترکیه)، همه کسانی که نمی‌خواستیم پیروز شوند، پیروز شدند، از کشیده شدن وضع به این شرایط در سوریه ابراز تأسف کرد.

وی افزود: در این مرحله که احتمالا مرحله پایانی درگیری در سوریه است، چه اتفاقی رخ داده است؟ همه کسانی که نمی‌خواستیم پیروز شوند، پیروز شدند. نظام بشار اسد پیروز شد، ترکیه که در واقع به دنبال راندن و بیرون کردن کردهاست که هم‌پیمانان ما هستند، ولادیمیر پوتین، برقرار کننده صلح که با سربازانش همزمان با ایرانی‌ها برای حفظ و نجات دولت بشار اسد آمد، همه پیروز شدند.

اولاند مدعی شد، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا -که من هم به شخصه یکی از رهبران اصلی آن بودم- که "واقعا به دنبال نابودی داعش با حمایت کردها بود"، امروز هم‌پیمانش را می‌بیند که شکست خورده و از مناطقی که تحت سیطره خودش بود، رانده می‌شود و دشمنش یعنی داعش را می‌بیند که نیروهایی که از اردوگاه‌ها آزاد می‌شوند را پس می‌گیرد.

برای رئیس جمهوری سابق سوسیالیست، این تحولات ناشی از تصمیماتی است که ترامپ گرفته است، تصمیماتی که درمورد آینده ناتو و اعتماد متحدان آمریکا به این کشور سوالاتی را مطرح کرده است.

اولاند گفت: ما در خصوص آینده پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر یک سؤال مهم قرار داریم و آن اینکه چگونه به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعتماد کنیم که به اردوغان برای ورود به سوریه چراغ سبز نشان داد و او به دروغ اعلام آتش‌بس کرد، آتش‌بس دروغینی که در نهایت به روس‌ها اجازه می‌دهد جای پای خود را در سوریه محکم کنند و به ترکیه‌ای‌ها هم این فرصت را می‌دهد بر مناطقی که می‌خواهند کنترل یابند.

رئیس جمهوری سابق فرانسه ادامه داد: وقتش رسیده که از ترامپ خواسته شود به ویژه درمورد تناقضاتی که در اثر بحران‌های مختلف تجاری، دیپلماتیک و غیره میان منافع آمریکا و منافع ما به وجود آمده است، توضیح دهد.

وی با اشاره به مواضع ترامپ درباره خاورمیانه، وضعیت کردها، تعرفه‌های گمرکی که آمریکا بر کالاهای اروپا اعمال کرده و نیز مساله بریگزیت افزود: چگونه می‌توانیم ترامپ، عضو ناتو را رها کنیم که در منافع ما تردید کند؟
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی