تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اکران خانه پدری بدون هیچگونه حذفیات و در ۱۵ سالن سینمای ایران

فشار‌های جدی به عیاری آمده تا این سکانس‌‍‌ها حذف و فیلم پروانه نمایش دریافت کند، اما عیاری نه سال تمام زیر بار نرفت. در نهایت اکنون قرار است فیلم در چارچوب طرح رده بندی سنی و در رده بندی ۱۵+ سال و به شکل محدود در ۱۵ سالن سینما اکران شود

کد خبر: ۳۹۲۳۱
۱۰:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - خانه پدری یکی از فیلم‌های توقیفی کیانوش عیار پس از نه سال کش و قوس اکنون در چارچوب نظام رده بندی سنی به صورت محدود در پانزده سالن سینما و بدون هیچ حذفیاتی اکران خواهد شد؛ اقدامی که نتیجه پیگیری مستمر و ایستادگی کیانوش عیاری بر سر اصولش و تاکید بر حفظ ساختار کلی فیلمش و در عین حال پذیرش محدودیت‌های گستره نمایش این فیلم متناسب با محتوای مورد اشاره در آن بود.

هشتمین روز سی و دومین جشنواره فیلم فجر وقت رونمایی از «خانه پدر» به کارگردانی کیانوش عیاری بود؛ فیلمی که اظهار شده بود بسیار خشن اما به جز صحنه نخست که حاوی دخترکشی بود و با توجه به رئالیسم منحصر به فرد این سینماگر، به تصویر کشیدنش جز این طبیعی به نظر نمی‌رسد. از قضا، همین طبیعی جلوه کردن بیش از حد صحنه باعث شد که فیلم توقیف شود و همین دعوای فیلم نیز بر سر همین سکانس ورودی بود که اگر حذف می‌شد فیلم اکران می‌شد اما فیلم از حیز انتفاع ساقط شده بود.
 
کیانوش عیاری «خانه پدری» را در دولت یازدهم و در روزهای 4 و 5 دی 1393 اکران کرد اما در نهایت این فیلم عملاً اکران نشد. عیاری در این فیلم روایت یک خانواده را می‌کند که دختر خانواده به واسطه سوءظن رابطه نامشروع با جوانی از سوی پدر و برادرش در زیرزمین به شکل فجیعی کشته و چال می‌شود و این شروع یک داستان پرپیچ و خم در سه دوره زمانی است. به جز صحنه‌های کشته شدن چال کردن دختر، سکانس اطمینان پسرعموی این دختر از قتل که سکانس‌های ابتدایی این فیلم را تشکیل می‌دهند، منجر به توقیف شده‌اند.
 
در ادامه فیلم روند پنهان کاری و هزینه‌هایی که تلاش برای پنهان کردن این قتل ناموسی بر روی دست این خانواده می‌گذارد به تصور کشیده شده است و سایر بخش‌های فیلم با چالش جدی مواجه نیستند اما ساختار فیلم عیاری به گونه‌ای است که حذف سکانس‌هایی ابتدایی، این فیلم را تا حدودی گنگ می‌کند و به عنوان نمونه، توضیح نقش پسرعمو و نحوه اطلاع یافتتش از ماجرا که منجر به باج گیری ناموسی می‌شود، مبهم می‌شود.
 
فشارهای جدی به عیاری آمده تا این سکانس‌‍‌ها حذف و فیلم پروانه نمایش دریافت کند اما عیاری نه سال تمام زیر بار نرفت. بنابر اطلاع «تابناک» برخلاف ادعاهای مطرح شده، در نهایت اکنون قرار است فیلم در چارچوب طرح رده بندی سنی و در رده بندی 15+ سال و به شکل محدود در 15 سالن سینما اکران شود؛ ملاحظات و محدودیت‌هایی که عیاری پذیرفت تا در عوض فیلمش دست نخورد و فیلمی که برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی شده، برای مخاطبانش بدون دستکاری در آبان ماه هزار و سیصد و نود و هشت منتشر شود.
 
مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، معصومه بافنده، آزاده موحدبشیری، رسول سلیمیان، ستاره میرمحمد، آیناز آذرهوش، نگاه خاقانی، ملیکا فردوسیان، پادینا رهنما، مژده همرنگ، حسین فلاح، مرمر جعفری، مهدی خیراللهی، معین الدین عشاقی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین داریوش عیاری بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیانوش عیاری خود شخصاً اثری را تدوین کرد.

منبع: تابناک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی