تیتر امروز

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
عصر ابراهیم تمام شد
افاضات اضافه

عصر ابراهیم تمام شد

در هفته‌ای که گذشت یک حادثه کشور را تحت تاثیر قرار داد و عوام‌الملک از حالا تا اطلاع ثانوی می‌خواهد خاطرات روزانه‌اش را در دفترچه‌ای بنویسد که قرار است تا بعد از مرگش مخفی بماند.
مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای سانحه ورزقان برگزار شد

مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو

پس از سانحه تلخ و شوکه‌کننده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در آن حضور داشتند، پیکر...

دستور رییس‌جمهور به وزارت صنعت برای ساماندهی تولید

رییس‌جمهوری در راستای حمایت از تولید داخل و پس از ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا، وزارت صنعت را به ساماندهی تولید داخل مکلف کرد.

کد خبر: ۳۹۱۰
۱۲:۴۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - با نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری و با توجه به خروج آمریکا از برجام و شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از مهمترین مسائلی است که باید توسط مسئولان به آن توجه شود.

واردات برخی محصولات که مشابه داخلی آنها در کشور تولید شده و موجب خروج ارز از ایران می‌شود و نیز مشکلات واحدهای تولیدی از جمله کمبود نقدینگی از جمله مواردی حل آن باید در دستور کار دولتمردان قرار می‌گرفت؛ بنابراین در گام اول توقف واردات ۱۴۰۰ قلم کالایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود در دستور کار قرار گرفت و در گام دوم به وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده تا ساماندهی تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار قرار دهد.

بنابراین در شرایط فعلی و با خروج آمریکا از برجام که به تازگی تحریم‌های نفتی را نیز به دنبال داشته، حمایت از تولید داخلی یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند اقتصاد کشور را زنده نگه دارد و موجبات مقابله با سیاست های ستیزه جویانه آمریکایی‌ها را فراهم کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی