تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

لودریان به عراق می‌رود

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، به زودی به عراق خواهد رفت تا درباره چهارچوب قضایی محاکمه افراط‌گرایانی که در سوریه بازداشت هستند، مذاکره کند.

کد خبر: ۳۸۷۳۰
۱۳:۱۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - ژان ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام به تروریست‌های داعشی که در کمپ‌های تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه بازداشت هستند، اشاره کرد و گفت: موضوع گفت‌وگو با مقامات عراقی دستیابی به یک سیستم قضایی است که طبق آن تمامی تروریست‌های بازداشت شده داعشی از جمله شبه نظامیان فرانسوی محاکمه شوند.

دیپلمات‌ها و مقامات به خبرگزاری رویترز گفتند، به دنبال درگرفتن درگیری‌های تازه در سوریه که خطر فرار یا بازگشت شبه‌نظامیان داعشی به کشورهایشان را به وجود آورده، کشورهای اروپایی در تلاشند تا هرچه سریع‌تر برنامه‌ای تهیه کرده و هزاران شبه‌نظامی خارجی داعشی را از کمپ‌های زندان سوریه به عراق منتقل کنند.

لودریان گفت: در حال حاضر نیاز به یک سیستم قضایی ویژه است و این موضوعی است که ما با مقامات عراقی درباره آن مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: من به زودی به عراق خواهم رفت زیرا بسیار مهم و حیاتی است که حمایت خود را به بغداد که با خطر احیای فعالیت‌های گروه تروریست داعش در شمال غرب این کشور مواجه است، ابراز کنیم.      
 
عراق درگیری‌های خونینی با داعش داشته و دولت بغداد در حال حاضر مشغول محاکمه هزاران مظنون داعشی است که به دنبال از بین رفتن پایگاه‌های این گروه در سراسر عراق، بازداشت شده‌اند.

لودریان گفت: ۹ زن فرانسوی عضو داعش روز یکشنبه از پایگاه عین عیسی در شمال غرب سوریه فرار کردند.

مقامات کرد اعلام کرده‌اند که پس از حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه،  بیش از ۸۰۰ تن از این پایگاه فرار کرده‌اند.

لودریان گفت: اگرچه پاریس به دنبال بازگرداندن کودکان است اما این زنان که به داعش پیوسته بودند باید در این منطقه دادگاهی شوند.

وی افزود: این زنان فرانسوی که در سال ۲۰۱۵ میلادی به این منطقه رفتند خوب می‌دانند که چه کارهایی انجام داده‌اند. آنها گردشگر نیستند. آنها شبه نظامیانی علیه فرانسه هستند و اگر ممکن باشد باید در عراق محاکمه شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی