تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

شورای وزیران «اکو»برگزار شد

بیست و سومین شورای وزیران اکو در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

کد خبر: ۳۷۲
۱۴:۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
دیدار نیوز - در این اجلاس وزرای شرکت کننده تصمیمات لازم جهت اجرایی شدن مصوبات موافقتنامه های اکو را اتخاذ کردند تا توسعه منطقه ای و به تبع آن سطح زندگی مردم منطقه ارتقاء یافته و مردم منطقه اکو نتایج ملموس همکاری های اقتصادی را در زندگی خود احساس کنند.

از دیگر مصوبات اجلاس موضوع انتصاب دبیرکل سازمان بود که دبیرکلی اکو به مدت ٣ سال از ٢٠١٨ تا ٢٠٢٠ به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

در بیانیه اجلاس کشورهای عضو از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت(WTO) حمایت کردند و مانع تراشی های بعضی کشورهای خارج از منطقه را محکوم کردند.

همچنین پروتکل اصلاحی موافقتنامه مربوط به موسسه استاندارد اکو که مقر آن در جمهوری اسلامی ایران می باشد تصویب شد و راه برای راه اندازی کامل این موسسه مهم که برای توسعه تجارت در منطقه بسیار ضروری است هموار گردید.
محکوم کردن تحریم های یک جانبه اقتصادی علیه کشورها که مانع توسعه اقتصادی و تجارت آزاد میان ملت ها است از دیگر بندهای بیانیه وزیران بود.

همچنین تصمیماتی برای مشارکت موثرتر اکو در بازسازی افغانستان اتخاذ شد از جمله طراحی ساز و کار مناسب برای کارآمد تر شدن صندوق ویژه اکو برای بازسازی افغانستان.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی