تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

‌لزوم حرکت دانشگاه از آموزش محوری به کارآفرینی و توانمندسازی

‌استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ایفای نقش محوری دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر استان، خواستار مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در طرح‌های علمی و زیربنایی و توسعه استان شد.

کد خبر: ۳۶۸۸۹
۱۱:۳۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

استاندار سیستان و بلوچستان:
‌دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی و توانمندسازی گام بردارد

دیدارنیوز ـ احمدعلی موهبتی در جلسه هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان که به ریاست قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تاسیس دبیرستان‌های دانشگاه در جذب استعداد‌ها و تربیت نیرو برای استان موثر و نقش آفرین بوده است، گفت: برخی تحصیل کردگان آن مدارس در گذشته، امروز از مدیران توانمند و موثر استان هستند.
 
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدارس دانشگاه در ایجاد فضای رقابت سالم بین مدارس و مراکز آموزشی از جمله تیزهوشان و مدارس نمونه و غیر انتفاعی به الگو سازی و گسترش و ایجاد مدارس مشابه توسط سایر دانشگاه‌ها و نهاد‌ها کمک کرده اند، اظهار کرد: رقابت در حوزه آموزشی باعث شکوفایی استعداد‌ها و پرورش جوانان و نیرو‌های مستعد استان و بالارفتن استاندارد‌ها می‌شود و انتظار داریم دانشگاه به این مسئله محوری و ارتقای استاندارد‌های آموزشی استان توجه جدی داشته باشد.
 
موهبتی با یادآوری الگوی کار در دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس در استان، تأکید کرد: با توجه به تفاوت‌های زبانی و خرده فرهنگ ها، باید سطح علمی و مهارتی دانش‌آموزان را با آموزش‌های ویژه به سمت همگن کردن و زمینه پیشرفت برابر آن را فراهم کنیم.
 
وی توانمندسازی را جزء اصول محوری در آموزش دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه باید از آموزش محوری صرف، کارآفرینی و توانمندسازی را محور برنامه‌های خود قرار دهد تا بتواند در برنامه‌های زیربنایی و اساسی استان مانند تهیه سند آمایش استان، نقش آفرینی کند.
 
استاندار تاکید کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان باید پایه علمی و آموزشی خود را محکم کند و در ارتقای کیفیت از سایر مراکز علمی و آموزشی استان اثربخشی داشته باشد.
 
احمد علی موهبتی تصریح کرد: بودجه هر بخش دانشگاه باید در همان بخش هزینه شود و از جابجایی اعتبارات و هزینه کرد آن در جا‌های دیگر خودداری گردد و بودجه‌های دانشجویی نیز جز در مباحث دانشجویی نباید هزینه شود.
 
دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در این نشست با قدردانی از تلاش استاندار در ایجاد و راه اندازی پارک علمی و فناوری دانشگاه، از اعضای هیئت امنا خواست تا از این پارک بازدید کنند.
 
در این نشست که آیت الله سلیمانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حسینعلی شهریاری و علیم یارمحمدی نمایندگان مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر باقر کرد عضو هیئت علمی و معاون سابق امور عمرانی استانداری و رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و جمعی از معاونین دانشگاه و روسای دانشکده‌های خاش و سراوان و اعضای هیئت حسابرسی دانشگاه حضور داشتند؛ گزارش حسابرسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال گذشته ارائه شد و در خصوص موارد و موضوعات طبق دستور کار جلسه بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی