تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خشونت، دلیل تشکیل ۲۵،۵ درصد پرونده‌های قضایی

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: عامل تشکیل 25،5 درصد پرونده های دستگاه قضایی ریشه در اقدام های خشونت آمیز افراد در جامعه دارد.

کد خبر: ۳۶۷
۱۳:۰۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
دیدارنیوز - علیرضا ساوری در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا اعلام کرد: ضرب و جرح عمدی مانند نزاع فردی و جمعی، توهین، تهدید و تخریب که 25،5 درصد پرونده های ورودی را به خود اختصاص داده است، ریشه در خشونت دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خشونت ها بدون برنامه ریزی قبلی و صرفا ناگهانی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود بدون برنامه ریزی قبلی بودن وقوع این خشونت ها، تبعات آن برای طرفین نزاع خسارت بار و سنگین است.

مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه با بیان اینکه می توان جلوی 90 درصد وقوع نزاع ها را گرفت، افزود: از مهمترین راهکارها برای کاهش نزاع، آموزش مهارت های زندگی مانند کنترل غضب، فرو خوردن بغض ها و اتخاذ تصمیم عاقلانه در صحنه اولیه است.

ساوری تصریح کرد: فرصت بروز خشونت در حوزه پیشگیری های وضعی قابل کنترل است یعنی با ممانعت یا ممنوعیت حمل سلاح سرد و مجازات افرادی که از سلاح سرد استفاده می کنند، می توان وقوع این حوادث را کاهش داد.

وی گفت: همچنین استفاده از بانک ژنتیک برای آن دسته از افرادی که در بروز جرائم ضرب و جرح، دخیل هستند می توان از بروز خشونت و به دنبال آن وقوع جرائم غیر قابل جبران جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برخی افراد بیش از سه تا 10 پرونده ضرب و جرح در دستگاه قضایی دارند که باید شناسایی شوند. همچنین آگاهی دادن عمومی، پیگیری مسائل درمانی افراد دارای اختلالات روحی و روانی و انجام اقدامات روان درمانی روی این افراد می تواند در کاهش و پیشگیری از این پدیده موثر باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
اندیشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
متاسفانه بی توجهی به مسائل اقتصادی موجب شده است که مردم اخلاق تندی پیدا کنند و از نظر روانی به هم بریزند. همین وضعیت روانی است که منجر به بروز خشونت می شود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی