تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پاسخ دفتر آيت‌الله‌ بیات‌زنجانی به استفتاء درباره ساخت فیلمی با موضوع شمس تبریزی

دفتر آيت‌الله‌ بیات‌زنجانی در پاسخ به استفتاء خبرنگار ایبنا درباره ساخت فیلمی با موضوع شمس تبریزی و مولانا اصل اولیه را بر حلیت قرار داد.

کد خبر: ۳۶۳۶۵
۱۲:۳۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به دنبال فتوای دو تن از مراجع عالیقدر تقلید که روز گذشته در پاسخ به پرسش جمعی از طلاب، ساخت فیلم سینمایی درباره شمس تبریزی را حرام اعلام کرده بوند،‌ از دفتر مرجع عالیقدر آیت‌الله بیات زنجانی درباره ساخت این فیلم استفتاء کردیم که ایشان در پاسخ اصل را بر حلیت گذاشته‌اند.

متن استفتاء و پاسخ دفتر آيت‌الله‌ بیات‌زنجانی به این شرح است:

با سلام و عرض خسته نباشید، به تازگی قرار است فیلم سینمایی با موضوع شمس و مولانا ساخته شود، آیا به نظر ایشان ساخت این سریال حرام است یا خیر؟

دفتر آيت‌الله‌ بیات‌زنجانی:
باسلام و تحیت؛ به نظر می‌رسد بین این سریال با بقیه سریال‌ها فرقی نیست؛ طبعا حرمت نیازمند دلیل محکم است و اصل اولیه بر حلیت است.

خب بعضی مراجع حکم داده‌اند که چون شمس صوفی و از فرقه ضاله است ساخت فیلمی درباره او حرام است.

دفتر آيت‌الله‌ بیات‌زنجانی:

پاسخ استفتاء اولی همان است که عرض شد. موفق باشید


گفتنی است فیلم شمس تبریزی به نام «مست عشق» تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. فیلمنامه این اثر را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و قرار است شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر به عنوان بازیگر نقش مولانا ایفای نقش کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی