تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ویدئو/ نظر رهبر معظم انقلاب درباره شمس تبریزی و مولانا

همزمان با حاشیه سازی برخی افراد با شیوه دریافت استفتاء‌های شخصی و انتشار آن در رسانه‌های عمومی، ضروری است نظر رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه و شخصیت جناب شمس و مولانا مد نظر قرار بگیرد.

کد خبر: ۳۶۲۳۵
۱۴:۵۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از شعرا در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ می‌فرمایند: «یک بخش مهمی از شعر آئینی ما می‌تواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود؛ و این هم یک دریای عظیمی است. شعر مولوی را شما ببینید. اگر فرض کنید کسی به دیوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسی نداشته باشد که خیلی از ما‌ها دسترسی نداریم و اگر آن را کسی یک قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش می‌گوید: و هو اصول اصول اصول الدین.»

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به خاطره خود از شهید مطهری در ادامه می‌افزایند: «واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول اصول اصول الدین ... ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است.»
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
چقدر جالب رهبری در مورد مثنوی نظر دادن آدم نمیتونه این بزرگان رو
نادیده بگیره مولانا شمس که از رعیت محمد و ال محمدند اینگونه اند
امام صادق ما دیگر بهشت اندر سرشته خدا یا ما را ریزه خوره سفره
محمد و ال محمد قرار بده
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی