تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انجمن‌ها نقش موثری در ارتقای فرهنگی و علمی یزد دارند

News Image Lead

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: تشکیل و توسعه فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری رشته‌های مختلف نقش مهمی در ارتقای فرهنگی و علمی این استان دارند و دولت هم از این قبیل فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

کد خبر: ۳۵۶۱۹
۱۲:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سید خلف حوتی‌نژاد چهارشنبه‌ شب در مراسم بزرگداشت « روز شعر و ادب فارسی» که با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی و ادبی در سرسرای دانشگاه فرهنگ و هنر یزد برگزار شد، افزود: تاکنون انجمن‌های مختلف فرهنگی و ادبی در استان تشکیل شده است که در کنار برنامه‌های دولت باید این تشکل‌ها هم روز به روز حمایت و تقویت شوند.

۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین شهریار به عنوان «روز ملی شعر و ادب فارسی» در تقویم ایران نامگذاری شده و اشعاری زیادی به زبان فارسی و ترکی از این شاعر تبریزی به یادگارمانده است

وی از انجمن‌های فرهنگی و هنری که فعالیت‌های عمومی و تخصصی مختلفی انجام می‌دهند به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: این نهادها در کنار برنامه‌های رسمی دولت به صورت خودجوش و فعالانه در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: گسترش انجمن‌ها علاوه بر شهر یزد باید در شهرستان‌های استان مورد عنایت خاص قرار گیرد و از برنامه‌های آنها در مناسبت‌های مختلف استفاده مناسب شود.

حوتی‌نژاد با اشاره به انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ از اعضای انجمن‌های فرهنگی و هنری خواست در فعالیت‌های خود بیش از گذشته برای معرفی استان از کتاب در حوزه‌های مرتبط استفاده کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری استان اشاره‌ای نکرد.

در این مراسم همچنین یکی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به معرفی حافظ و تفسیر یکی از غزل‌هایش پرداخت و تعدادی از شرکت کنندگان نیز حافظ خوانی کردند.

مراسم یادشده توسط انجمن دوستداران حافظ یزد برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی