تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سوت قطار آخر مهرماه امسال در بستان‌آباد به صدا درمی‌آید

News Image Lead

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سوت قطار آخر مهرماه امسال در شهرستان بستان‌آباد به صدا درمی‌آید.

کد خبر: ۳۵۵۸۷
۱۰:۵۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه-تبریز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۳۲ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است.

وی تکمیل ایستگاه قطار در شهر بستان آباد را آخرین کار برای افتتاح پروژه راه آهن میانه تا بستان آباد عنوان کرد و افزود: این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از خط ریلی میانه - تبریز، زمان سیر در مسیر تبریز تا تهران پنج ساعت کاهش خواهد یافت، ادامه داد: از هفته آینده همزمان با ریل گذاری، روسازی و تراوست گذاری نیز از بستان آباد به تبریز آغاز خواهد شد.

خادمی گفت: عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال اجراست و در سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می رسد.

وی زمان بندی برای تکمیل پروژه راه آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: تا ۱۵ مهر ماه سال جاری پروژه میانه به بستان آباد به راه آهن جمهوری اسلامی برای بهره برداری و تعیین سرعت تحویل داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه را جزو پروژه های بزرگ و سنگین ریلی کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر تنها ۱۲ کیلومتر تونل و پل وجود دارد و ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است.

وی گفت: برای این پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵ ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی