وزیر علوم از هماهنگی بیشتر وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای مقابله با تخلفات علمی خبر داد و گفت: امسال با متخلفان علمی با جدیت بیشتری برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۳۵۰۷۵
۱۱:۴۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

تیتر امروز

از حجاریان تا قوچانی؛ از ساختار تا کارگزار
دو قطبی بر سر دولت نظامی در درون جریان اصلاحات

از حجاریان تا قوچانی؛ از ساختار تا کارگزار

سعید حجاریان و محمد قوچانی رد و تأیید شکل‌گیری دولت نظامی و اقتدارگرا در ایران را تئوریزه کردند. گویی حالا دو قطبی شکل گرفته در این رابطه جدی‌ترین شکاف نظری را در بین سیاسیون رقم زده است.

دیدارنیوز - دکتر منصور غلامی در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به مهمترین برنامه‌های وزارت  علوم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه دو برنامه را مدنظر داریم اول این که آموزش‌های دانشگاه‌ها براساس اصول کیفی و کاربردی پیش برود تا دانش آموختگان با مهارت تر در عرصه عمل و کارآفرینی داشته  باشیم. دوم درس حضور و ورود بیشتر در عرصه تحقیق و انجام پروژه‌های تحقیقاتی به منظور کاهش مسائل و مشکلات جامعه است.

وی در ادامه  به برنامه وزارت علوم در خصوص مقابله با تقلب و تخلفات علمی اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی مصوب مجلس شورای اسلامی  است و این آیین‌نامه تا به امروز نیز به مصوبه دولت رسیده و اجرایی شده است.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: برای اجرای آیین‌نامه فوق باید هماهنگی بیشتر بین دانشگاه‌ها و کارگروه‌های پیگیر امر تخلفات علمی در دانشگاه‌ها باشیم و  در نشست امروز با مسئولان دانشگاهی در مورد هماهنگی آن صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی دانشگاه‌ها و وزارت علوم با جدیت با پدیده‌ای که شأن آموزش عالی را زیر سئوال ببرد برخورد می‌کند.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: بحث برخورد با متخلفین علمی از گذشته یعنی قبل تصویب آیین‌نامه فوق در وزارت علوم شروع شده است اما امسال این موضوع با جدیت و هماهنگی بیشتر بین تک تک دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود.

دکتر غلامی در خصوص آخرین وضعیت دانشمند بازداشتی ایرانی در زندان آمریکا نیز گفت: دست وزارت علوم به مرکزی که این دانشمند را بازداشت کرده نمی‌رسید و پیگیری ها از طریق وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و باید منتظر این پیگیری ها باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: