تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نشست بین المللی اقتصاد آب در کیش برگزار می‌شود

اولین نشست بین المللی "اقتصاد آب" با هدف بررسی تاثیر دریا و نقش آن بر توسعه سرمایه گذاری، در جزیره کیش برگزار می‌شود.

کد خبر: ۳۴۴۹۶
۰۰:۵۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

نشست بین المللی اقتصاد آب در کیش برگزار می‌شود

دیدارنیوز ـ این رویداد مهم قرار است بهمن امسال مصادف با فوریه سال ۲۰۲۰ با حضور متخصصان و صاحب نظران ایرانی و بین المللی t همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد به بهروری از عرصه‌های آبی و توسعه سرمایه گذاری "اقتصاد آبی" در جزیره کیش برگزار شود.
 
همزمان با این نشست بین المللی، کارگاه آموزشی "میکرو الگ‌ها و صنایع وابسته به آن" نیز برای آشنایی هرچه بیشتر با این قابلیت‌های متنوع دریا برپا خواهد شد.
 
 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در فراخوانی از علاقه‌مندان به شرکت در این نشست و کارگاه آموزشی دعوت کرد تا با مراجعه به سایت /http://kish-ist.net فرم‌های ثبت نام را تکمیل و تا دهم مهر به آدرس research@kishist.net ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر روز‌های یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح، با اداره پژوهش موسسه علوم و فنون به شماره ۰۲۱۸۸۷۸۸۳۶۷ تماس بگیرند. 
 
 " اقتصاد آب" فرصتی نوین در حوزه اقتصاد برای کشور‌های مجاور دریا‌ها و اقیانوس‌ها برای تولید غذا، دارو و انرژی‌های تجدید پذیر است. 
 
 نگاهی به آمار‌های منتشر شده بین‌المللی نشان می‌دهد هم‌اکنون در اکثر کشور‌ها سهم حوزه دریا در تولید ناخالص ملی کمتر از ۱۰ درصد نیست، این رقم در کشور‌های ساحلی پیشرفته مانند بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا و حتی آسیا به ۵۰ درصد هم می‌رسد.
 
حجم اقتصاد دریا در سراسر جهان سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که سهم ایران در این زمینه کمتر از یک درصد در برخی آمار‌ها ذکر شده است، این در حالیست که کشورمان در بین ۱۸۲ کشور مشرف به دریا رتبه چهلم را دارد.
 
 هفت استان ساحلی با دارا بودن ۲۴.۲ درصد از مساحت کشور ۶.۲۲ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند که از این میزان فقط ۹ میلیون نفر یعنی حدود ۱۰درصد از جمعیت کشور در حاشیه سواحل مستقر شده‌اند که البته نحوه توزیع جمعیت ساحلی که منجر به اشباع جمعیتی در حاشیه دریای خزر و خالی از سکنه بودن بخش وسیعی از حاشیه دریای عمان گردیده، قابل توجه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی