تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

شیوه‌های جدید بازرسی از مدارس غیردولتی

News Image Lead

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به شیوه‌های جدید بازرسی از فعالیت این مدارس، گفت: از بازرسی سنتی که کنترل قیم‌مآبانه بر فعالیت مدارس داشت خارج شده‌ایم.

کد خبر: ۳۴۱۴
۱۶:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - مجتبی زینی‌وند در گردهمایی آموزشی ناظران میدانی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: جایگاه ویژه آموزش و پرورش در پیشرفت جوامع باعث شده است تا توجه جدی به معلم و دانش‌آموز در اولویت باشد و برای تعالی آنها قوانین خاصی وضع کنند.

وی افزود: یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در آموزش و پرورش شکل‌گیری مدارس غیردولتی است و بدون شک مشارکت مردم در این عرصه با فراز و نشیب، حب و بغض و اظهارات نسنجیده درباره فعالیت مؤسسان مدارس غیردولتی همراه بوده اما تمام این اظهار نظرات باعث بالندگی و رشد مؤسسان شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش حفظ و ارتبای جایگاه مشارکت مردم و تدوین قوانین نظام‌مند برای نظارت بر مدارس غیردولتی با هدف جلب رضایت مخاطبان و افزایش کمی و کیفی مدارس مدنظر است و اصلاح روش‌ها بدون نظارت و بازرسی جدی ممکن نیست.

زینی‌وند ادامه داد: افزایش کیفیت در گرو نظارت جدی در تمام برنامه‌هاست و در سیاست‌های راهبردی دستورالعمل نظارت جامع که در قالب نرم‌افزار به استان‌ها ابلاغ شده است 4 سطح ارزیابی مؤسس، ارزیابی مناطق، ارزیابی استان و ارزیابی نهایی مدنظر است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در طول سال تحصیلی مدرسه مورد بررسی مدیر قرار گرفته و بازرسان سازمان مدارس غیردولتی حداقل یک بار از تمام مدارس بازدید داشته باشند.

وی مطرح کرد: هدف نظارت مدیریت، کنترل، هدایت و انجام اصلاحات در برنامه‌هاست و سطح نظارت در مناطق به 4 سطح وزارت توسط ناظران مناطق، ناظران استانی، ناظران مقیم و سازمان مدارس غیردولتی تعیین شده است. البته تلاش کرده‌ایم تا از روش بازرسی سنتی که کنترل قیم‌مآبانه در برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس داشت، خارج شده و از بازرسی جدید استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: در بازرسی جدید ناظران به کمک مدارس غیردولتی می‌آیند تا اعتقاد به قانون و قانون گرایی در مدارس پررنگ شود. به تناسب تعداد مدارس در استان‌ها ناظر مقیم تعریف کرده‌ایم و انتخاب ناظر با مدیرکل آموزش و پرورش استان است و اگر او متوجه خطایی در مدرسه شود مدیرکل منطقه، استان و رئیس سازمان مدارس غیردولتی امکان رویت گزارش او را دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی