تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۳ استراتژی کلان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس

News Image Lead

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آمورش و پرورش گفت: سه استراتژی کلان را جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، تقویت مهارت‌های ارتباطی و آداب و فضائل اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان با استفاده از فعالیت‌های گروهی و اردویی می‌شود.

کد خبر: ۳۴۱۲۴
۱۱:۲۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز - علیرضا کاظمی در اولین دوره توانمندسازی مسئولان بسیج فرهنگیان و مدیران کانون‌ها و شورای استانی سراسر کشور گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فلسفه بعثت را مبتنی بر مکارم اخلاق می‌داند و اگر قرار است انسان به مکارم اخلاق برسد حتما باید روی نفس خویش پا بگذارد و از خودش عبور کند و نقطه اشتراک همه انبیای الهی در رسیدن به این مهم، گذشتن از خود بوده است.

وی افزود: مکارم اخلاق حلقه گمشده جامعه ما در رویارویی با آسیب‌های اجتماعی است و در این بین قرآن کریم سه راهبرد کلان را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان می‌کند و آن راهبردها نماز، انفاق و تغییر در خود و خودسازی است.
کاظمی با اشاره به اینکه علل و ریشه آسیب‌های اجتماعی عوامل فردی، عوامل روانی، خانواده و عوامل اجتماعی است، تصریح کرد: در گذشته خانواده، مدرسه و جامعه به ترتیب بیشترین نقش را در تربیت دانش آموزان برعهده داشتند و قطعا جایگاه خانواده در زمینه مسائل اخلاقی و تربیتی کودکان جایگاهی رفیع و بی بدیل بود اما امروزه جامعه و محیط گسترده فضای مجازی سهم عمده را در مسائل تربیتی نوجوانان ایفا می‌کنند و ذکر این نکته مهم است که تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی خانواده‌ها بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از بین خواهد برد و ما باید معرفت جامعه مخاطب را نسبت به آموزه‌های دینی بیشتر تبیین کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در وزارت آموزش و پرورش از طریق سه درگاه وضعیت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را بررسی می‌کنیم که این درگاه‌ها شامل آزمون سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان در پنج حیطه و ۲۴ شاخص با اولویت دوره متوسطه اول، سامانه کشوری نماد برای غربالگری آسیب‌های اجتماعی در جهت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و در نهایت آزمون غربالگری پایه است و با استفاده از تحلیل آماری این سه درگاه در جهت شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان گام برمی داریم.

وی در ادامه اولین و مهمترین کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی را کنترل این آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها دانست و اظهارکرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی رویکرد پیشگیری، کنترل و توانمندسازی به عنوان برنامه اصلی نظام تعلیم و تربیت در دستور کار قرار گرفته است و به‌طور قطع مسائل اخلاقی و تربیتی جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی، کاظمی در پایان اظهارکرد: حوزه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کنار سایر برنامه‌ها سه استراتژی کلان را در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده است و در این بین مشارکت و هم افزایی تمام نهادها و تشکل ها در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی حائز اهمیت است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی