تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
نگاه "دیدار نیوز" به آخر هفته پرماجرای فوتبال و تلویزیون؛

پایان عصر جدید و آغاز فوتبال

رقابت بر سر جلب توجه بینندگان و تماشاگران در پنج شنبه گذشته به نقطه جوش رسید. در حالی که از یک سو پرسپولیس و پارس جنوبی جم کوره فوتبال را روشن می‌کردند، از سوی دیگر دنبال کنندگان برنامه عصر جدید ساعت‌ها منتظر اعلام نهایی برنده مسابقه به سر بردند.

کد خبر: ۳۲۸۴۶
۱۲:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بالاخره آغاز شد و در همان هفته اول نشان داد که فوتبال با همه حواشی جذابش دوباره از راه رسیده است. فصل جدید البته شروع نشده هم ماجرا‌های پرتعدادی داشته و قصه‌های مربوط به آماده سازی ورزشگاه‌ها و ورود زنان به استادیوم‌ها حسابی رسانه‌ها را به سوی خود جلب کرد، اما آخر هفته گذشته، برخورد چند موضوع با هفته اول لیگ برتر به هیجان این ماجرا اضافه کرد.
 
 
پایان عصر جدید و آغاز فوتبال

دو تصویر در یک قاب
 
مسابقات فوتبال همواره از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بوده و هستند، اما امسال رقیب تازه نفس و بزرگی در برابر فوتبال قد علم کرد که آن هم طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرد. برنامه «عصر جدید» که با تکیه بر موضوع استعدادیابی و جذابیت‌های برنامه‌های مشابه در دنیا به روی صحنه رفت. البته در دوران خواب فوتبال خوش درخشید، اما جالب است که پایان بندی آن با افتتاحیه لیگ برتر در یک روز روی داد.

رقابت بر سر جلب توجه بینندگان و تماشاگران در پنج شنبه گذشته به نقطه جوش رسید. در حالی که از یک سو پرسپولیس و پارس جنوبی جم، کوره فوتبال را روشن می‌کردند، از سوی دیگر دنبال کنندگان برنامه عصر جدید ساعت‌ها منتظر اعلام نهایی برنده مسابقه به سر بردند.
 
 
پایان عصر جدید و آغاز فوتبال

هر چند که هر دو برنامه بدون اینکه وارد قلمروی دیگری شوند از شبکه ۳ به نمایش درآمدند، اما تفاوت در ارائه، تمایز این دو برنامه پربیننده را نیز نشان داد. گر چه بازی افتتاحیه لیگ برتر طبق معمول هیجان زیادی نداشت، اما حداقل ریتم و ضرباهنگ سریع تری از آخرین پرده نمایش عصر جدید داشت و دوباره به یاد همه آورد که فوتبال و ورزش به دلیل غیر قابل پیش بینی بودنش، جذابیت فوق العاده‌ای دارد. برنامه اعلام نتایج عصر جدید هم بر خلاف تمام قسمت‌های قبلی اش آنچنان ریتم طولانی و کشداری داشت که بسیاری از بینندگانش را به ستوه آورد، بینندگانی که بعضا تماشای فوتبال را در برنامه هفتگی خود دارند و ریتم کند را تحمل نمی‌کنند.
 
مورد مرموز جواد خیابانی
 
کمی قبل از بازی افتتاحیه لیگ برتر، اخباری مبنی بر مهاجرت یکی دیگر از گزارشگران مشهور فوتبال منتشر شد که در فاصله کوتاهی از اقدام مشابه از سوی مزدک میرزایی، تبدیل به یکی از تِرِند‌های فضای مجازی شد. این بار صحبت از این بود که گزارشگر مشهور فوتبال، راهی یکی از رسانه‌های عربی شده و به جای گزارشگری فوتبال، قرار است در مقام گوینده متن برنامه‌های حوزه محیط زیست یا حیات وحش ظاهر شود.

گر چه در انتشار این خبر تلاش زیادی شده بود که از بردن نام فرد مورد نظر خودداری شود، اما به سرعت در اطراف و اکناف فضا‌های رسانه‌ای و مجازی نام «جواد خیابانی» جلوی چشم آمد و حیرت بسیاری را برانگیخت. شگفت انگیز اینکه گفته می‌شد جواد خیابانی حتی جواب تلفنش را هم نمی‌دهد و پیغامگیر تلفن او نیز به زبان عربی تغییر گویش داده است.

ظاهرا نمایش یک فیلم با صدای باصلابت خیابانی در شبکه نشنال جئوگرافیک فارسی که دفتر آن در یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس است این فرضیات را به محکمات بدل کرده بود، اما در اوج نگرانی‌هایی که می‌توانست مجددا صدا و سیما را در کانون بحران قرار دهد صدای جواد خیابانی در بازی افتتاحیه لیگ، خط بطلانی بر این اخبار و فرضیات کشید. آقا جواد امروز طی متنی حماسی اعلام کرد که حاضر است در صدا و سیما جارو بکشد، اما به شبکه‌های خارجی نرود.

به این ترتیب مشخص شد که صدای آشنا در شبکه خارجی هم تنها شبیه به صدای جواد خیابانی بوده و قرار نیست به غیر از فوتبال در زمینه دیگری صدای آقا جواد را بشنویم.
 
خشم و هیاهو
 
گابریل کالدرون و پرسپولیس به هر ترتیبی بود موفق شدند در بازی افتتاحیه با یک برد اقتصادی از پس پارس جنوبی جم که تیم از هم گسیخته‌ای به نظر می‌آمد بربیایند، اما دیگر سورپرایز لیگ برتر امسال در تبریز، نمایش متفاوتی داشت. آندره استاراماچونی سرمربی استقلال در برابر ماشین سازی، هم نتیجه را باخت و هم اینکه روی دیگر شخصیتش را به نمایش گذاشت. استراماچونی کنفرانس خبری پس از بازی را به دلیل فقدان مترجمش بر روی نیمکت به آتش کشید و چنان از کوره در رفت که نمونه اش را در میان نمونه‌های وطنی مثل محمد مایلی کهن هم ندیده بودیم.

سرمربی کم حرف و رسانه گریز استقلال آنچنان از نبود مترجم برافروخته بود که به نظر می‌آید مدیران استقلال کار سختی در ادامه برای راضی نگه داشتن او داشته باشند. در فوتبال بی نظم ایران، مسائل به مراتب بزرگتر و حادتری وجود دارد که ممکن است سرمربی آبی‌ها را به مرز سکته برساند! فوتبالی که در برابر تغییرات مثبت خیلی سخت واکنش مثبت نشان می‌دهد و در برابر پدیده‌های جدید به سختی مقاومت می‌کند. در شرایطی که افکار عهد عتیق در فوتبال ایران هنوز ریشه‌های محکمی دارند، اما هر چه هست وابستگی طرفداران میلیونی ایرانی به آن بسیار زیاد است و بعید نیست رکورد‌های طرفداران آن به زودی از «عصر جدید» هم عبور کند.

                           
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی