تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...

مهار آتش سوزی جنگل های ارسباران بعد از قریب یک هفته

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با عنایت خداوند و تلاش همه نهاد‌های حاضر در منطقه و نیز مشارکت مردم، آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران خاموش شد.

کد خبر: ۳۲۷۲۹
۰۸:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

مهار آتش سوزی جنگل های ارسباران بعد از قریب یک هفته

دیدارنیوز ـ محمدرضا پورمحمدی که برای نظارت و مدیریت عملیات اطفای آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران در منطقه حاضر شده بود، جمعه شب در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه با تلاش همه گیر و همه جانبه همه نیر‌های انسانی حاضر در منطقه و انتقال بالگرد و تجهیزات لازم، کانون آتش سوزی در روستا‌های خانقاه، کلوانق و مرداناقوم جنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین به طور کامل اطفا شد.
 
وی از تلاش چند روزه همه مردم و نیرو‌های ارتش، سپاه، بسیج، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی و هلال احمر و مسوولان محلی، یگان ویژه و یگان مرزی و دیگر گروه‌های مشارکت کننده در عملیات اطفای آتش در جنگل‌ها و مراتع ارسباران تقدیر و تشکر کرد. 
 
وی اضافه کرد: همه آمدند و وسعت آتش سوزی خیلی وسیع بود، ولی بودن همه در صحنه و مشارکت ایثارگرانه‌شان باعث شد آتش خاموش شود؛ بدون شک اگر همه پای کار نبودند آتش به این زودی خاموش نمی‌شد، ضمن اینکه به رغم اطفای کامل آتش نیرو‌های انسانی و تجهیزات موجود در محل برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی در همینجا می‌مانند.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: البته اندکی ناهماهنگی از نظر بکارگیری هلی برد و امکانات بالگرد ویژه اطفای حریق داشتیم که خوشبختانه رفع شد و اکنون همه آن‌ها در محل حاضرند و چندین سورتی پرواز توسط سه فروند بالگرد حاضر در جنگل‌های ارسباران انجام شده است و جا‌هایی که احتمال می‌دادیم در اثر وزش باد مجددا آتش بگیرند، اطفای کامل شدند.
 
وی تشریح کرد: انشالله برای بعد هم مدیریت بحران استان و هم مجموعه نیرو‌های نظامی و انتظامی تدبیر می‌کنند که تجهیزات سخت افزاری کار که این بار از بابت آن‌ها می‌لنگیدیم و مشکل داشتیم، در محل تهیه شوند.
 
مهار آتش سوزی جنگل های ارسباران بعد از قریب یک هفته
 
جنگل‌های ارسباران در شمال شرق و شمال آذربایجان شرقی به دلیل آنچه خطای انسانی اعلام می‌شود، دچار آتش سوزی شده و به رغم اطفای چندباره آتش و شروع مجدد آن به علت کوهستانی و بادخیز بودن منطقه، تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل خاکسستر شده است.
 
جنگل‌های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری آن شمرده می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می‌شود. 
 
جنگل‌های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است. 
 
همین ویژگی‌ها سبب شده که پرونده جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی