تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" شما را با درشت‌ترین ورزشکاران دیروز و امروز دنیا آشنا می‌کند؛

لژنشینان باشگاه غول‌ها

اکثریت متوسط‌ها البته از قدیم کسانی را که قد و وزن شان از حد نرمال بالاتر بود «غیرعادی» می‌دانستند و معلوم نبود اگر بسکتبال و والیبال و چند ورزش دیگر ابداع نمی‌شد تکلیف اینجور افراد چه بود. در ۱۰۰ سال اخیر، اما بعضی از غیرعادی‌ها برای خودشان اسم و رسم و احترامی دست و پا کردند و ورزش آن‌ها را به محبوبیت و احتمالا ثروت قابل قبولی رسانده است. برخی از این غول‌های جذاب نیز البته در حد انتظار موفق نبودند یا به دلیل مشکلات جسمی، جوانمرگ شدند. در این فهرست البته سراغ ورزش‌های غیرعادی که همه شرکت کنندگانش باید غول باشندنرفتیم.

کد خبر: ۳۰۹۳۶
۱۷:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دنیای آدم‌ها پر است از متوسط ها، آن‌هایی که قد و قامتی بین ۱۶۰ تا ۱۷۵ سانتی متر دارند و یا هوش و ذکاوتشان حد وسط است و وضعیت مالی شان هم در همین حدود می‌چرخد. اکثریت متوسط‌ها البته از قدیم کسانی را که قد و وزن شان از حد نرمال بالاتر بود «غیرعادی» می‌دانستند و معلوم نبود اگر بسکتبال و والیبال و چند ورزش دیگر ابداع نمی‌شد تکلیف اینجور افراد چه بود. در ۱۰۰ سال اخیر، اما بعضی از غیرعادی‌ها برای خودشان اسم و رسم و احترامی دست و پا کردند و ورزش آن‌ها را به محبوبیت و احتمالا ثروت قابل قبولی رسانده است. برخی از این غول‌های جذاب نیز البته در حد انتظار موفق نبودند یا به دلیل مشکلات جسمی، جوانمرگ شدند. در این فهرست البته سراغ ورزش‌های غیرعادی که همه شرکت کنندگانش باید غول باشند (مثل کشتی سومو) نرفتیم.

کریس تیلور (کشتی گیر)

کشتی گیر فوق سنگین آمریکایی که در کشورش به «غول مهربان» مشهور بود به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ تبدیل شد. کریس تیلور با ۱۹۷ سانتی متر قد و ۱۸۷ کیلوگرم وزن (که در برهه‌ای به ۲۰۷ کیلوگرم هم رسید) در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی شرکت کرد و یک برنز در کشتی آزاد گرفت. تیلور که گهگاهی در مسابقات کشتی کج آمریکا هم شرکت داشت در المپیک هنر چندانی از خود نشان نمی‌داد و تنها با هل دادن و جرم بسیار زیاد و خراب شدن روی حریف به پیروزی می‌رسید. او در رشته آزاد به الکساندر مدوید از روس باخت که آن هم به خاطر اخطار کم کاری بود. در کشتی فرنگی، اما ماجرا بسیار جالب بود. او در آخرین مسابقه اش به مصاف ویلفرید دیتریش آلمانی رفت و کشتی گیر آلمانی در یک غافلگیری و با وجود اختلاف وزنی در حدود ۷۰ کیلوگرم، تیلور را سالتو کرد و بعد هم شانه هایش را به تشک دوخت. تصویر لحظه سالتو از جمله زیباترین و غافلگیرکننده‌ترین عکس‌های تاریخ ورزش است. تیلور تا سال ۲۰۰۸ عنوان سنگین‌ترین ورزشکار المپیک را داشت تا اینکه ریکاردو بلاس کوبایی این عنوان را در پکن از آن خود کرد. تیلور البته در ۲۹ سالگی بر اثر مشکلات قلبی درگذشت.
 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
 
 
شکیل اونیل (بسکتبال)

سنتر ۲۱۶ سانتی متری بسکتبال آمریکا از دیگر غول‌های تاریخ ورزش است. شکیل اونیل معروف به «شَک» متولد ۱۹۷۲ در نیوجرسی است و در دوران ورزش تا ۱۴۷ کیلوگرم وزن را نیز ثبت کرد. این قد و وزن از او یک صخره در بسکتبال ساخت. شکیل اونیل ۲۰ سال با لباس تیم‌های اورلاندو مجیک، لوس آنجلس لیکرز، میامی هیت، فینیکس سانز، کلیولند و سلتیکز در NBA بازی کرد و قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی کسب کرد. اونیل با لباس تیم ملی آمریکا نیز در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قهرمان شد. با وجود جثه ترسناک، شکیل اونیل بازیکن خوش اخلاق و جوانمردی بود و یک بار هم جایزه کاپ اخلاق را به دست آورد. او در دوران حرفه‌ای بسکتبال بیش از ۲۸ هزار و پانصد امتیاز کسب کرد. شکیل اونیل که لقب دومش دیزل است در زمینه سینما و موسیقی هم فعالیت دارد.
 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
 
 
دیوید رابینسون (بسکتبال)

دیوید موریس رابینسون  مشهور به آدمیرال، متولد جزایر کی وست در فلوریدا از معروفترین بازیکنان بسکتبال تیم ملی آمریکا و تاریخ NBA است و از مشهورترین اعضای تالار مشاهیر بسکتبال به حساب می‌آید. دیدوید رابینسون با ۲۱۶ سانتی متر قد و ۱۰۷ کیلوگرم وزن از ورزیده‌ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال آمریکا بوده و در دوران حرفه‌ای خود ۲۰ هزار امتیاز به دست آورد.

او بازی خودش را با تیم سن آنتونیو اسپرز به نقطه اوج رسانید و با این تیم ۲ مرتبه به قهرمانی لیگ بسکتبال آمریکا رسید. رابینسون همچنین ۳ مدال طلا از المپیک و یک مدال برنز از بازی‌های ملی خود دارد، و برنده جایزه باارزش‌ترین بازیکن (MVP)  در سال ۱۹۹۵ است. او افسر نیروی دریایی آمریکا و تحصیلکرده آکادمی نیروی دریایی آمریکا است.
 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
 
 
دیوید موزرسکی (والیبال)

دیمیتری الکساندروویچ موزرسکی متولد ۲۹ اکتبر ۱۹۸۸ در اوکراین، والیبالیست عضو تیم ملی والیبال روسیه است. موزرسکی با ۲۱۸ سانتی متر قد، بلندقدترین بازیکنان والیبال جهان به شمار می‌رود. وزن او نیز ۱۰۴ کیلوگرم است. وی بعنوان برترین زنندگان سرویس قرن از سوی FIVB نیز معرفی شده است.

موزرسکی با اصالت اکراینی، والیبال حرفه‌ای خود را در سن هشت سالگی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سومین بازیکن پردرآمد والیبال جهان از نظر مبلغ قرارداد بوده است. او در سال ۲۰۱۰ به تیم ملی روسیه دعوت شد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلا گرفت و قهرمان المپیک ۲۰۱۲ نیز شد. در فینال، موزرسکی با کسب ۳۱ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن روسیه شد. موزرسکی جوایز متعددی مانند بهترین مدافع لیگ جهانی ۲۰۱۰ را نیز به دست آورده است.
 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
 
 
کریم عبدالجبار (بسکتبال)
 
با یکی از مشهورترین غول‌های بسکتبال روبرو هستیم. فردیناند لوییس آلسیندور در ۱۶ آوریل سال ۱۹۴۷ در منهتن نیویورک چشم به جهان گشود. وی پس از پذیرفتن دین اسلام در سال ۱۹۷۱ همانند مشت زن معروف محمد علی کلی، نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد. عبدالجبار با ۲۱۸ سانتی متر قد و ۱۰۴ کیلوگرم از بلندقدترین‌های تاریخ است.

کریم عبدالجبار در دوران بازیگری حرفه‌ای توانست ۳۸۳۸۷ امتیاز کسب کند که تا به حال کسی در NBA به رکورد بی نظیر او دست نیافته‌است. ۶ بار به عنوان بهترین بسکتبالیست NBA شناخته شده و بعد از سپری کردن ۲۰ فصل در سال ۱۹۸۹ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد.

در سال ۱۹۶۹ به تیم میلواکی باکز پیوست و در همان سال اول در مسابقات موفق ظاهر شد و در گرفتن امتیاز و ریباند به عنوان مرد دوم NBA شناخته شد. در فصل ۷۱-۱۹۷۰ به عنوان بهترین بازیکن فصل جایزهٔ MVP را به خود اختصاص داد. به او به علت سبک پرتاب‌هایش SKY HOOKER می‌گفتند.

در سال ۱۹۷۵ به لس آنجلس لیکرز ملحق شد و در سال ۱۹۷۹ به همراه مجیک جانسون غوغا کردند و بعد از ۶ قهرمانی با بسکتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد. کریم با بازی در فیلم سینمایی بازی مرگ، همبازی بروس لی هم شد.
 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
 
 
آرویداس سابونیس (بسکتبال)

یکی از غول‌های بلوک شرق، آرویداس سابونیس بسکتبالیست اهل لیتوانی است. سابونیس را یکی از بهترین‌های تاریخ بسکتبال اروپا می‌نامند. بازیکنی با ۲۲۱ سانتی متر قد و ۱۳۷ کیلوگرم وزن که از سال ۱۹۸۱ تا سال ۲۰۰۵ بازی کرد و حتی در لیگ حرفه‌ای آمریکا نیز حضور یافت. سابونیس با لباس تیم ملی شوروی قهرمان و نایب قهرمان المپیک نیز شد و در تیم پورتلند بلیزرز هم موفقیت‌هایی به دست آورد. سابونیس در دورانی که در تیم ملی شوروی یا لیتوانی بازی می‌کرد بلندقدترین بازیکن جهان بود.
 

لوژنشینان باشگاه غول‌ها 
 
لوژنشینان باشگاه غول‌ها
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی