تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رحمت الله بیگدلی در نامه ای تاج زاده را به مناظره دعوت کرد

در پی انتشار مصاحبه اخیر حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با خبرآنلاین، مصطفی تاج زاده در سخنرانی خود در حزب اتحاد ملت، با انتقاد از یک جمله منتسب به منتجب نیا گفت: «عده‌ای از دوستان به حدی توقع خود را پایین آورده اند که حاضرند به بعضی مقامات نامه بنویسند؛ پاسخ هم نگیرند و همین را امتیاز می‌دانند.» در همین رابطه حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی با ارسال نامه‌ای به تاجزاده او را به مناظره دعوت کرد.

کد خبر: ۲۹۸۴۶
۱۳:۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

رحمت الله بیگدلی در نامه ای تاج زاده را به مناظره دعوت کرد

دیدارنیوز ـ در پی انتشار مصاحبه اخیر حجت الاسلام رسول منتجب نیا با خبر آنلاین، مصطفی تاج زاده در سخنرانی خود در حزب اتحاد ملت، با انتقاد از یک جمله منتسب به منتجب نیا، گفت: «عده‌ای از دوستان به حدی توقع خود را پایین آورده اند که حاضرند به بعضی مقامات نامه بنویسند؛ پاسخ هم نگیرند و همین را امتیاز می‌دانند.»  

حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی طی ارسال نامه‌ای به تاجزاده ضمن ارائه توضیحی در باره خلاف واقع بودن نقل قول تاج زاده، او را به مناظره در باره آسیب شناسی اصلاحات دعوت کرد. در نامه وی آمده است:
 
«اخیرا در آستانه آغاز به‌کار رسمی حزب جمهوریت ایران اسلامی برخی افراد به صورت همزمان اقدام به انتشار مطالبی توهین‌آمیز و تخریبی در باره حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا و برخی همراهان این حزب کرده‌اند که به‌دلیل سخافت و به‌غایت توهین‌آمیز بودن آن‌ها قصد پاسخگویی به آن‌ها را نداشتیم؛ زیرا آن هتاکی‌ها در نزد خردمندان، جواب‌ِ خود را به‌همراه داشتند و مستغنی از پاسخ بودند و به قول معروف: «الباطل یموت بترک ذکره؛ باطل با ترک یاد آن می‌میرد.»،
 
 اما نمی‌شد از کنار یک جمله کنایه آمیز شما در نشست حزب اتحاد ملت که معمولا سعی می‌کنید با حساب و کتاب سخن بگویید گذشت. شما از روی غفلت در باره یک جمله تحریف‌شده منقول از یک مصاحبه تفصیلی حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا بدون تحقیق در باره اصل سخن، محتوا و شأن نزول آن گفته‌اید:
«سقف اصلاح‌طلبی بعضی‌ها می‌شود دلخوشی به نامه نوشتن به یکی از مقامات و پاسخ نگرفتن. این چیزی است که می‌تواند جامعه را منفعل کند.»!
 
 جناب تاج‌زاده! این نوع برداشت نادرست از یک سخن معقول و منطقی آقای منتجب‌نیا در باره دیدارشان با مقام رهبری هم توهین به رهبری و آقای منتجب‌نیا و هم مردم است!
 
 آقای منتجب‌نیا در گفت‌وگویی تفصیلی که با خبرآنلاین در زمینه مسایل مختلف از جمله ماجرای «اف‌ای‌تی اف» داشته‌اند در کنار پاسخ به سؤالات مختلف به‌صورت استطرادی در پاسخ به سوال خبرنگار در باره دیدارشان با رهبری گفته‌اند:
«سران جریان اصلاحات از جمله آقای خاتمی تلاش زیادی داشتند که با مقام رهبری دیدار و تعامل داشته باشند که به‌هر دلیلی این امکان تا کنون میسر نشده است. در این میان با اقداماتی که شده بود حجت‌الاسلام منتجب‌نیا و دکتر محسن رهامی با مقام رهبری دیدار می‌کنند و در این دیدار حدود یک‌ساعته ضمن انعکاس بسیاری از مشکلات و مسایل کشور و جریان اصلاحات از مقام رهبری می‌خواهند که ارتباط ایشان با اصلاح‌طلبان بیش‌تر باشد تا حاملان این جریان بزرگ سیاسی بتوانند نظرات خود را به رهبری منعکس کنند.»


مقام رهبری از این پیشنهاد استقبال می‌کنند و از آنان می‌خواهند که با توجه به محدودیت امکان برای دیدار‌های متوالی، مطالب خودشان را به صورت نامه بفرستند و همان‌جا هم به مسؤولان دفتر دستور می‌دهند که اصل نامه‌های ارسالی را به ایشان بدهند تا شخصا بخوانند.
 
 آقای منتجب‌نیا در جلسه‌ای هم که با ما داشتند گفتند: «ما پس از بحث مختصری که در انتهای دیدار در باره حصر داشتیم، هیچ پالس منفی از جانب رهبری دریافت نکردیم و ایشان گفتند با توجه به این‌که جلسه به پایان رسیده است بعدا در این باره صحبت می‌کنیم».
 
 آقای منتجب‌نیا در ادامه به خبرنگار گفته‌اند: «ما هم مکاتبات و توضیحاتی در باره حصر و ... داشتیم و خواستار گشایش‌هایی در این موضوع شدیم و گشایش‌های اخیر را هم در این راستا ارزیابی می‌کنیم.»
 
آقای منتجب نیا در پاسخ به‌این سوال خبرنگار که‌: «آیا شما پاسخ نامه‌ها را به صورت مکتوب دریافت می‌کنید؟»، آقای منتجب‌نیا می‌گویند: «آنچه برای ما مهم است این است که رهبری در جریان مسایل و مشکلات جریان اصلاحات و مردم قرار بگیرند و به درخواست‌ها ترتیب اثر بدهند و ما آثار آن را ببینیم که گشایش‌های ایجاد‌شده اخیر در باب حصر را در این راستا ارزیابی می‌کنیم، اما این‌طور نیست که ما با توجه با اشتغالات وسیع رهبری به دنبال دریافت پاسخ مکتوب نامه‌های زیادی باشیم که می‌نویسیم تا آن را در بوق و کرنا کنیم که مثلا ما نامه نوشتیم و پاسخ آن هم این است».
این بیان آقای منتجب‌نیا کجا و آنچه که برخی هوچیگران گفته و بر بیان شما هم تأثیر گذاشته و گفته‌اید کجا؟!
 
 جناب تاج‌زاده! من در چند مصاحبه تفصیلی که با رسانه‌ها مختلف گفته‌ام که ما اصلاح‌طلبان برای همگرایی و نیل به یک استراتژی مشخص و کارآمد نیاز به گفتگو و آسیب‌شناسی جنبش اصلاحات داریم.
 
 از این‌رو از آن جناب دعوت می‌کنم که در چند جلسه گفتگو در دفتر حزب جمهوریت ایران اسلامی حضور یابید تا نتایج آن را به صورت مکتوب و صوت و تصویر در اختیار مردم و اصلاح‌طلبان قرار دهیم.
بدون تردید چنین گفتگو‌هایی می‌تواند در همگرایی اصلاح‌طلبان و اعتلای جنبش اصلاحی ملت ایران تأثیر اساسی داشته باشد.
اگر برای چنین گفت‌وگویی در قالب یک مناظره دوستانه اعلام موافقت کنید، زمان برگزاری را هماهنگ می‌کنیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
این متن را برای مقامات و مجلس و دولت ارسال نمایید
کانون سردفتران و برنامه بودجه و مجلس بررسی کند اقدام دادستان در خصوص اسناد اتومبیل در این اوضاع بی پولی خزانه چقدر خسارت به ییت المال و خزانه وارد میکند و کرده و چگونه این میلیاردها تومان خزانه جبران خواهد شد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی