تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

گزارش تصویری: کارآفرینی در دل روستا با عروس جنگل

News Image Lead

خانواده پریدار در حواشی جنگل‌های هیرکانی در روستای کمدره یا به گویش طبری کیمره آمل زندگی می‌کنند. آنها سال‌هاست از طریق پرورش اسب اصیل کاسپین و دام اهلی در سرزمین آب و اجدادی خود به حفظ سنت‌های اصیل مازندرانی پرداخته‌اند.

کد خبر: ۲۹۶۹۲
۱۴:۲۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
دیدارنیوز - این خانواده پس از سال‌ها پرورش دام و به ویژه اسب کاسپین، چندسالی است خانه مسکونی خود را به اقامتگاهی موقت برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده و آن را عاروس ویشه نام نهادند. عاروس ویشه در گویش طبری به معنی عروس جنگل است.

شیرزاد پریدار و همسرش شهین به همراه دو پسر و دخترشان دست در دست هم داده اند و با کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم ۵۰ نفر را مشغول به کار کرده‌اند. تقسیم کار و نظم در این خانواده موج می‌زند و رمز موفقیت آنها در رسیدن به اهدافشان اتحاد و نظم‌شان در انجام امور است.

مادر خانواده و دستیارانش به آشپزی روزانه و تهیه غذاهای بومی می‌پردازند. بهمن، پسر بزرگ‌تر، و پدر در بخش پرورش دام اهلی و امیر، پسر کوچک‌تر، در پرورش اسب اصیل کاسپین مشغول به فعالیت هستند. فاطمه، دختر خانواده، که به دلیل سکونت در سمنان امکان دسترسی و همکاری مستقیم با خانواده را ندارد، مدیریت فضای مجازی و جذب گردشگران از سایر استان‌ها و کشورها را از طریق ابزار فضای مجازی برعهده دارد.

ساعت کاری و بیکاری در این خانواده معنا ندارد. روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها پذیرایی از میهمانان و برگزاری تورهای یک روزه جنگل‌نوردی به صورت پیاده، سوارکاری با اسب و تجربه زندگی اصیل مازندرانی در طول سال، برنامه همه اعضای خانواده است.

صمیمیت، محبت و احترام اعضای خانواده به یکدیگر باعث شده همه کسانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند و گردشگران، فضایی را تجربه کنند که در آن نگرش و شاخص‌های خانواده‌های اصیل مازندرانی حس می‌شود.

 
عکس: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی