تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

انتقاد معاون شهرداری تهران از حذف یکی از مواد قانون هوای پاک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن انتقاد شدید از حذف یکی از مواد قانون هوای پاک اظهار کرد: دولت حاضر نیست کوچکترین فشار به موتورسیکلت سازان وارد شود.

کد خبر: ۲۸۸۲۶
۲۰:۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محسن پورسیدآقایی امروز در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار شد با اشاره به دلایل افزایش شاخص غلظت ازن در تهران تصریح کرد: آلاینده ازن به دلیل افزایش شدت آفتاب بالا رفته است. همچنین کاهش ذرات معلق نیز در افزایش غلظت ازن تاثیرگذار است. باید اقدامات لازم صورت گیرد تا همزمان با کاهش ذرات معلق کاهش آلاینده ازن نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه تنها دو سال است که شاخص آلاینده ازن اندازه گیری می‌شود گفت: مسلماً در سال‌های قبل نیز مشکل آلاینده ازن وجود داشته اما تنها در دو سال اخیر است که اندازه گیری این آلاینده دقیق‌تر شده و به آمار و اطلاعات مربوط به آن می‌توان اطمینان داشت.

معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با توجه به دستور جلسه مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده گفت: تعداد خودروهای فرسوده همچنان در حال افزایش است و حتماً باید تدبیری برای این موضوع بیندیشیم. سن خودروی فرسوده ۲۰ سال مشخص شده است اما از نظر من این موضوع باید توافقی باشد و چون یک امر محاسباتی نیست.

پورسید آقایی تاکید کرد: در خروج خودروهای فرسوده، حتماً باید خودروهای فرسوده کاربراتوری در اولویت قرار گیرد و تمرکز اصلی روی از رده خارج کردن سواری‌های فرسوده کاربراتوری باشد. همچنین می‌توانیم مسئله خودروهای انژکتوری و یورو۲ به بالا را از طریق معاینه فنی سخت گیرانه برطرف کنیم و نگران سن خودرو نباشیم چون در بسیاری از کشورها خارج کردن خودروها از چرخه مصرف بر اساس سن صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تهران خودروهایی به معاینه فنی مراجعه می‌کنند که ۴۵ سال سن دارند اما به راحتی معاینه فنی را پاس می‌کنند چون کیفیت خوبی دارند. بنابراین نباید برای پراید و تویوتا یک سن اسقاط قائل باشیم که از نظر من این شکل مواجهه بر اساس سن فرسودگی دقیق نیست.

معاون امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه باید با موتورسیکلت‌های آلاینده از سرمنشأ مقابله و جلوگیری کنیم گفت: تا پایان سال ۹۷ یک میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده در تهران وجود داشت که اینها هنوز هم در حال تردد هستند و تعداد آنها بیشتر هم شده است. نمی‌توانیم جلوی همه اینها را بگیریم و اجازه تردد به آنها ندهیم.

پورسیدآقایی با اشاره به تعویق یکساله ماده ۱۱ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت جدید، گفت: متاسفانه این مصوبه در دولت به تعویق افتاد. در حال حاضر پنج ماه هم از این تعویق گذشته است. امیدواریم که آخر امسال مجدداً طرحی مطرح نشود که اجرای قانون هوای پاک به عقب بیفتد. من نگرانم که موتورسیکلت‌ها دوباره دنبال تعویق این ماده باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری را پیگیری کنیم، گفت: اگر دولت عزم خود را در حوزه اسقاط جزم نکند و اسقاط را جدی نگیرد نمی‌توان مشکل موتورسیکلت‌های فرسوده در حال تردد را حل کرد. سازمان محیط زیست باید به طور جدی این موضوع را در دولت پیگیری کند.

معاون حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری تهران گفت: موتورسیکلت سازان به سازمان محیط زیست در مورد اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده کاربراتوری فشار می‌آورد اما باید دولت در این باره تجدید نظر کند.

پورسیدآقایی در ادامه در مورد دستور جلسه مربوط به تولید موتورسیکلت‌های برقی گفت: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا یک طرح منسجم، مفصل و جامع در مورد تولید و توسعه موتورهای برقی تهیه کرده است که از نظر من اجرای آن با سختی‌هایی مواجه خواهد شد. بنابراین باید روی الزامات اجرایی و ضمانت اجرایی آن تدقیق شود. در این راستا لازم است این برنامه با چکش‌کاری‌ها تحت بررسی‌های کارشناسی قرار گیرد.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در مورد دستور جلسه مربوط به تعویق ماده ۱۲ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک مبنی بر تولید موتورسیکلت‌های برقی گفت: پیشنهاد می‌کنم که رئیس سازمان محیط زیست یک نامه به دبیرخانه دولت ارسال و اعتراض خود را نسبت به تعویق این ماده از قانون هوای پاک اعلام کند. بر اساس قانون آنچه را که در مجلس به تصویب رسیده؛ دولت اجازه تعویق آن را ندارد.

وی تاکید کرد: ماده ۱۲ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک بدون طرح و بررسی در کمیسیون‌های ذیربط و در کمیسیون زیربنایی دولت به تعویق افتاد و لازم است سازمان محیط زیست نسبت به این روند واکنش نشان دهد و شاید نامه رئیس سازمان محیط زیست به دبیرخانه دولت باعث اصلاح این روند شود. متاسفانه تعویق این ماده از قانون هوای پاک نشان می‌دهد که دولت حاضر نیست کوچکترین فشاری به موتورسیکلت سازان وارد شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی