تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

جزئیاتی از کیفیت زندگی در شهر تهران اعلام شد

News Image Lead

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به انجام بزرگ‌ترین پیمایش شهری در ایران گفت: در این پیمایش، کیفیت زندگی در شهر تهران بر اساس شاخص‌های مختلف مشخص شده است.

کد خبر: ۲۸۶۶۳
۱۶:۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
دیدارنیوز - آرش نصراصفهانی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم آئین انتشار داده‌های خام پیمایش شهری، اظهار داشت: از سال ۷۵ که دفتر مطالعات در شهرداری تهران شکل گرفت موضوع مطالعه اجتماعی مورد توجه بود و بر همین اساس از سال ۸۷ نظرسنجی از وظایف اصلی دفتر مطالعات شد.

وی افزود: نظرسنجی در مورد رضایت از خدمات شهری و هر موضوعی که به شهر در ارتباط است در نظرسنجی‌ها مورد توجه بود و از سال ۸۸ برهمین اساس مطالعه پیمایش شهری آغاز شد.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: مطالعه پیمایش شهری با ۵ هزار نمونه در کل تهران انجام گرفت که موضوعاتی همچون پیمایش سنجش عدالت، پیمایش در مورد سرمایه اجتماعی و ... از جمله مهمترین پیمایش‌ها در کل ایران به شمار می‌رود.

نصراصفهانی بیان داشت: در آن زمان دولت محمود احمدی‌نژاد با این پیمایش‌ها در سطح ملی مخالف بود، ولی در شهر تهران نسخه شهری پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها انجام گرفت، ولی هیچکدام انتشار عمومی نیافت.

وی افزود: از سال ۹۴ پیمایش رصد کیفیت زندگی مردم در پایتخت صورت گرفت که بزرگ‌ترین پیمایش شهری در ایران است و داده‌ها از همه محلات پایتخت جمع‌آوری شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: رضایت مردم از خدمات شهری، سرای محلات، پارک‌ها، دفاتر خدمات الکترونیک، همچنین میزان مشارکت مردم، اعتماد به نهاد‌های مختلف در سطح ملی، نگرش به مسائل اجتماعی در تهران احساس امنیت در محله و احساس تعلق از جمله محور‌های پیمایش در ۳۱۶ محله تهران است.

وی به برخی از نتایج پیمایش کیفیت زندگی در شهر تهران اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این پیمایش بیشترین علاقه به محله به ترتیب در مناطق ۶، ۳ و یک بوده است و بدترین رضایت‌مندی از آمار متکدیان به ترتیب در مناطق ۱۷، ۱۹ و ۱۳ بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: بیشترین فراوانی کارتن‌خواب‌ها به ترتیب در مناطق ۱۷، ۱۲ و ۱۱ و کمترین آمار کارتن‌خوا‌ب‌ها یک، ۲۲ و ۲۱ بوده است.

نصراصفهانی عنوان کرد: بیشترین فروشندگان موادمخدر بر اساس گزارشات مردمی به ترتیب مناطق ۱۸، ۱۷ و ۱۶ کمترین مربوط به مناطق سه و یک و ۵ بوده است.

به گفته وی بیشترین شاخص امنیت محله نیز بر اساس این پیمایش، در مناطق یک، ۲۲ و ۵ و بیشترین اعتماد به مأموران شهرداری ۲۰، ۶ و ۲۲ بود و کمترین اعتماد به مأموران شهرداری در مناطق ۳، ۱۰ و ۱۲ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه به شورایاری‌ها در مناطق ۲۲، ۱۳ و ۲۰ و کمترین میزان مراجعه در مناطق ۶، ۳ و ۴ بوده است. در زمینه رضایت از حمل زباله بیشترین رضایت در منطقه ۲۲، یک و ۱۳ و کمترین رضایت مربوط به مناطق ۱۲، ۱۸ و ۱۴ بود.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در زمینه شیوع حیوانات موذی پیمایش‌هایی انجام گرفت و بر اساس آن ساکنان منطقه ۱۰ بیشترین گزارش را در زمینه شیوع حیوانات موذی داشته‌اند و پس از آن مناطق ۱۴ و ۹ آمار بالایی داشته و کمترین گزارش شیوع حیوانات موذی مربوط به منطقه ۳، ۱۴ و یک است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: بیشترین رضایت از وضعیت نظافت محلات مربوط به مناطق ۲۲، یک و ۶ و کمترین رضایت مربوط به مناطق ۱۲، ۱۰ و ۱۸ است.

وی در پایان گفت:‌بیشترین رضایت از نظارت بر دستفروشان در این مناطق یک، شش و پنج و کمترین رضایت ۱۸، ۱۳ و ۸ بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی