تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

به بهانۀ سالگرد تولدش؛ وقتی مسی آمد

حمیدرضا صدر به بهانه تولد 32 سالگی نابغه فوتبال جهان یادداشتی نوشته که در زیر می‌خوانید:

کد خبر: ۲۸۳۶۰
۱۵:۳۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حمیدرضا صدر هجده سپتامبر ۲۰۰۰، آکادمی فوتبال بارسلونا، پسرک تازه واردی از آرژانتین را در یکی از بازی های آکادمی به میدان فرستاد؛ پسرک سیزده ساله‌ای که قدش یک و نیم متر هم نمی شد.

پسرک سیزده ساله ای که قدش یک و نیم متر هم نمی شد. پسرکی درگیر کمبود هورمون که کوتاهی قد بارزترین نشانه آن است. همه زیر چشمی به پسرک موصاف نگاه کرده و زیر لب گفته اند "چقدر کوچولو". پسرک با اعتماد به نفس بازی کرد و بی اعتنا به سایرین دویده. نه به همبازی اش سسک فابرگاس نگاهی کرد و نه به پسر موبوری به نام ژرارد پیکه. توپ را که گرفته کسی جلودارش نشد. تاخت، از بند تنه زدن ها گریخته و همه را پشت سر گذاشت. دروازه را باز کرده و با خونسردی برگشته وسط میدان تا بازی ادامه پیدا کند. آن قدر کم حرف بود که برایش دست گرفته اند: "El Mudo " است، لال.

پسرک دیروز آمده، با  پدرش خورخه و مدیر برنامه هایش سولدینی. اسمش لیونل آنده رس مسی بود. کمی قبل تر ماریا مینگلا یکی از آن دلال های معروف که بازی اش را در چند فیلم ویدئویی دیده به چارلی رکساچ در باشگاه بارسلونا زنگ زده و گفته "این پسره مثل دیگو مارادونا می مونه". مینگلا همان کسی بوده که بیست سال پیش #مارادونا را به بارسا آورد.

وقتی لیونل وارد شده، رکساچ در سیدنی بازی های المپیک را دنبال می کرده. رکساچ که بازگشته به تماشای بازی پسر آرژانتینی نشسته  بلافاصله گفته "چقدر معرکه". دستمالی آورده اند و عجولانه رویش متنی نوشته و امضا کرده اند تا مبادا اطرافیان لیونل هوایی شوند.
 
به بهانۀ سالگرد تولدش؛ وقتی مسی آمد

رکساچ پس از پایان بازی دستی به سر و گوش لیونل کشیده. گفته حال و هوای باشگاه بارسلونا بهاری است و بهترین ماوا را یافته، ولی حال و هوای بارسلونا بهاری نبوده. خوان گاسپارت ریاست باشگاه را در دست گرفت و فیگو به رئال پیوست.
 
مسی در روزهای تیره نوکمپ شده بارسلونایی. رکساچ می دانسته امضای قرارداد با پسرک سیزده ساله کوچک اندامی که روزانه باید داروی گران قیمتی به او تزریق کنند چندان عاقلانه نبوده، ولی اعتقاد داشته پسرک، جواهری بوده نایاب. با این وصف خوابش را نمی دیده تاریخ باشگاه بارسلونا در هجده سپتامبر ۲۰۰۰ ورق خورده، نه نمی دیده.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی