تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

مکرون: جی ۷ در مقابل سیاست تجاری و «هژمونی» آمریکا بایستد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ برجام گفت که نباید ایران را وادار به خروج از این توافق کرد.

کد خبر: ۲۷۸۲
۱۱:۰۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وی که به کانادا سفر کرده است، اظهار داشت: دیگران را از حفظ آن (برجام) منع نکنید و ایران را وادار به خروج از آن نکنید. این بهترین گزینه ای است که امروز در اختیار داریم.

مکرون گفت: وقتی مذاکرات سه سال پیش در مورد برنامه هسته ایران را لغو می کنیم، پس مذاکره در مورد برنامه هسته ای کره شمالی چه اعتباری می تواند داشته باشد؟

وی ادامه داد: ما می خواهیم که جامعه بین الملل در مورد برنامه هسته ای ایران قابل اعتماد باشد زیرا که می خواهیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مذاکراتش با کره شمالی هم قوی و موفق باشد. 

ترامپ قرار است 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند. هدف از این دیدار رایزنی درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی است. 

روابط اروپا و واشنگتن به دلیل وضع تعرفه بر واردات فولاد (25 درصد) و آلومینیوم (10 درصد) به آمریکا و خروج کاخ سفید از برجام رو به وخامت گذاشته است. 

ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و گفت تحریم هایی را که بر اساس این توافق تعلیق شده بود، بازمی گرداند. اروپایی ها نسبت به این تصمیم آمریکا اعتراض کرده و گفته اند که از شرکت های خود در مقابل تحریم های آن کشور علیه ایران حمایت می کنند.

از سوی دیگر، ترامپ اعلام کرده که به دلیل تهدیدهایی که علیه امنیت ملی آمریکا وجود دارد، بر واردات آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک و کشورهای دیگر تعرفه وضع می کند. کشورهای اروپایی و همسایگان آمریکا در مقابل این تصمیم دست به اقدامات تلافی جویانه زده اند. این موضوع بر اجلاس سران کشورهای گروه هفت (جی 7) هم که هشتم و نهم ژوئن (19 و 20 خرداد) برگزار می شود، سایه انداخته است. 

مکرون که در سفر به کانادا با جاستین ترودو نخست وزیر آن کشور دیدار کرد، اظهار داشت که وی و همتایانش در نشست سران جی 7 تلاش خواهند کرد تا در زمینه تعرفه ها ترامپ را به مسیر متعارف بازگردانند.

رئیس جمهوری فرانسه در نشستی خبری با نخست وزیر کانادا، گفت: من، ترودو و سایر شرکا تلاش خواهیم کرد تا وی را متقاعد کنیم که مسیر عادی تری را در مسائل تجاری پیدا کند. نباید میان دوستان جنگی تجاری رخ دهد. 

مکرون همچنین با بیان اینکه آمریکا «متحد تاریخی ماست و به آنها نیاز داریم» اظهار داشت که اعضای جی 7 نباید از خروج واشنگتن از این گروه نگران باشند. 

وی افزود: شاید ترامپ اهمیتی ندهد که منزوی شود اما ما حتی به عنوان گروه جی 6 نیز یک نیروی واقعی خواهیم ماند. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از نقش جهانی اش کنار بکشد این برای اقتصاد و وجهه آن کشور بد است. ترامپ این را می داند.

مکرون از سایر اعضای جی 7 خواست که در مقابل سیاست های تجاری و «هژمونی» آمریکا بایستند.

وی از سایر رهبران گروه هفت خواست که بیانیه پایانی این نشست را صرفا به خاطر آنکه رئیس جمهوری آمریکا آن را امضا کند، تعدیل نکنند. 

مکرون ادامه داد: شش کشور دیگر گروه هفت بازاری دارند که بزرگتر از بازار آمریکاست. من به همکاری و چندجانبه گرایی باور دارم زیرا با تمام توانم در مقابل هژمونی می ایستم. هژمونی پایان حاکمیت قانون است.

او افزود: مشاغل آمریکایی ها به دلیل اقدامات دولت فعلی آمریکا در حال از دست رفتن است.

وی هشدار داد، کارگران آمریکایی اولین کسانی هستند که از جنگ تجاری اروپا و آمریکا زیان می بینند.

او درباره تاثیر ترامپ بر تقابل میان آمریکا و متحدانش گفت: هیچ رهبری، ابدی نیست. کشورهای ما و تعهداتی داده ایم، والاتر از ماست.

ترودو هم اظهار داشت که سران جی 7 در نشست دو روز اعضای این گروه در ایالت کبک کانادا «صمیمانه و مودبانه» ناخرسندی خود را از اقدام ترامپ ابراز خواهند کرد. 

یک مقام فرانسوی روز چهارشنبه گفت که سران جی 7 در مورد تعرفه ها ضرب الاجلی برای ترامپ تعیین نخواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی