تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
"دیدارنیوز" به بررسی احتمال مواجهه سرخابی‌ها با بحران دروازه بانی می‌پردازد؛

اگر بیرانوند برود...؟

در روز‌هایی که ماجرا‌های اصلی فوتبال باشگاهی ایران حول و حوش ماندن برانکو در پرسپولیس یا آمدن استراماچونی به استقلال است، یک بحران به صورت زیرپوستی برای سرخابی‌ها در حال شکل گیری است، بحران دروازه بانی.

کد خبر: ۲۷۵۱۰
۱۱:۵۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: بیراه نیست اگر بگوییم سرنوشت لیگ برتر فوتبال در فصل آینده، بسیار به دروازه بان‌ها بستگی خواهد داشت. در روز‌هایی که ماجرا‌های اصلی فوتبال باشگاهی ایران حول و حوش ماندن برانکو در پرسپولیس یا آمدن استراماچونی به استقلال است، یک بحران به صورت زیرپوستی برای سرخابی‌ها در حال شکل گیری است، بحران دروازه بانی...
 

اگر بیرانوند برود...؟
 
 
 
در لابلای تفسیر‌های مربوط به بازی دوستانه تیم ملی در برابر کره جنوبی، خبر پیوستن سید مهدی رحمتی به باشگاه پدیده شهر خودرو به سرعت وایرال شد و تکذیب‌های نصفه و نیمه باشگاه مشهدی هم اثر آن را کم نکرد. در واقع از نگاه بسیاری از علاقمندان فوتبال و حتی هواداران افراطی استقلال، این اتفاق باید زودتر از این‌ها می‌افتاد تا به یک مناقشه قدیمی پایان دهد. اینطور که پیداست این بار سید مهدی رحمتی قصد دارد میدان را به رقیب جوانترش سید حسین حسینی واگذار نماید و سرنوشتش را در جای دیگری دنبال کند.

اما به موازات انتشار این خبر و به شکل شگفت انگیزی، در برخی رسانه‌های مجازی، خبری عجیب منتشر شد که از احتمال حضور سید حسین حسینی در پرسپولیس حکایت داشت! خبری که با انتشار استوری توسط علی علیپور در اینستاگرام، تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفت. تصویر منتشره توسط علیپور، حسینی را در جمع بازیکنان پرسپولیس نشان می‌داد. یک روز پیش از این، حسینی اعلام کرده بود جایی می‌رود که دروازه بان اول تیم باشد و ظاهرا برخی از افراد بانفوذ تلاش کردند که زمینه حضور او را در باشگاه رقیب فراهم کنند.

این اتفاق البته تا حدی باورپذیر بود چرا که مدتهاست علی رضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس از پیشنهاد‌های خارجی اش صحبت می‌کند و پرسپولیسی‌ها نیز باور کرده اند که «علی بیرو» نهایتا به یک باشگاه اروپایی خواهد رفت و طبعا جای او در آخرین سنگر سرخ‌ها خالی می‌ماند. در فضای غبارآلود پیش آمده و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها رادوشویچ را در قواره شماره یک تیم نمی‌دانند، خبر تمایل حسینی به ترک استقلال و پیوستن به تیمی همتراز همچون پرسپولیس، نه در حد یک بمب که در حد یک زلزله می‌توانست باشد.

از سوی دیگر جدا شدن هر دو دروازه بان استقلال از این تیم هم امری بعید به نظر می‌رسد و می‌شود حدس زد که اگر موضوع پیوستن رحمتی به پدیده قطعی شود، دیگر دلیلی برای جدایی حسینی از استقلال هم وجود نخواهد داشت. در عین حال خروج بیرانوند از لیگ برتر ایران آنقدر مهم است که می‌تواند معادلات را به هم بریزد.

این روز‌ها پرسپولیس به شدت در تلاش است که تکلیف برانکو را روشن کند، به این ترتیب که یا او را برای فصل بعدی نگه دارد یا ناچارا با این مربی محبوب، تسویه حساب کند، اتفاقی که حتی روی دیگر فعالیت‌های باشگاه از جمله خرید بازیکن نیز سایه انداخته است. اما اگر بیرانوند این تیم را ترک کند تقریبا هیچ دروازه بانی در فوتبال ایران نیست که جای خالی او را پر کند. چند روز قبل رشید مظاهری که بار‌ها تمایل خود را به حضور در پرسپولیس نشان داده بود به تراکتورسازی پیوست. دو دروازه بان استقلال هم که تکلیفشان تا حدی روشن شده و به جز پیام نیازمند که خود را تا سطح اول دروازه بانی فوتبال باشگاهی ایران بالا کشیده و بعید است که سپاهان او را به تیم دیگری بدهد، دیگر هیچ دروازه بانی در حد تیم قهرمان وجود ندارد.

در همین حال عرب مدیرعامل پرسپولیس هم در واکنش به خبر انتقال حسینی به این باشگاه می‌گوید همه چیز در حد شایعه است و مذاکره‌ای با این بازیکن نداشته اند.

با توجه به شرایط اقتصادی، پرسپولیس حتی شانس خرید یک دروازه بان خارجی را هم نخواهد داشت، چون دروازه بان دومش نیز خارجی است. در واقع شرایط پیش آمده در لیگ برتر و احتمالاتی که حول و حوش دروازه بان‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که یک تغییر ممکن است بحرانی را در درون دروازه سرخابی‌ها ایجاد کند. شاید هم بهتر باشد هواداران پرسپولیس دست به دعا بردارند که بیرانوند هوس اروپا یا جای دیگر نکند و موازنه قدرت را در تیم‌های مدعی به هم نریزد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی