تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حسن مرادی، کارشناس انرژی در گفتگو با "دیدارنیوز":

مجبور به فروش نفت از کانال‌های خاصی هستیم/بابک زنجانی شیاد بود

News Image Lead

بدون‌شک در این برهه، مجبور به فروش نفت از کانال‌های خاصی هستیم، اما بابک زنجانی دلال نبود، یک شیاد و شارلاتان به حساب می‌آمد که به عناوین مختلف تلاش کرد این مسئله به سودش تمام شود. درصورتی که بابک زنجانی تنها به کار دلالی می‌پرداخت و حق‌الزحمه خود را می‌گرفت، اکنون آماج این حملات نبود، او ورای کار دلالی خود، مبلغ معتنابهی را به حسابش واریز کرد و ثروت هنگفتی را به جیب زد که در هر دلالی نمی‌توان به آن دست یافت.

کد خبر: ۲۷۴۵۷
۰۸:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ بیژن زنگنه از جمله وزرای حسن روحانی است که همواره مخالفانی از جمع اصولگرایان؛ آن هم نه معتدل بلکه سرسخت دارد. اواخر اردیبهشت ماه بود که هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغ ملک در گفت‌وگویی از تدوین طرحی برای استیضاح زنگنه وزیر نفت خبر داد و گفت: در حال جمع‌آوری امضا برای این طرح هستیم.

 

محور‌های طرح فوق از «مدیریت ناکارآمد و صدمه به کشور»، «از دست دادن بازار گاز منطقه و لطمه به منافع ملی کشور» و «از بین بردن زیرساخت‌های منابع انسانی وزارت نفت» گرفته تا «رها کردن میادین مشترک برای کشور‌های رقیب» و «موضوع توتال، کرسنت، قرارداد پاکستان، عمان، ترکمنستان و...» را دربر می گرفت. البته پیگیری طرح استیضاح توسط این نماینده، زمانی جدی تر شد که روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد ماهانه ۲۷ میلیون تومان، دریافتی خادمی از همین وزارتخانه است.

 

قبل از طرح استیضاح زنگنه، حداقل دو بار نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، موضوع استعفای وزیر نفت را مطرح کرده بودند؛ بار اول توسط کریمی قدوسی و بار دوم توسط محمدجواد ابطحی. هر دو بار هم به سرعت توسط وزارت نفت تکذیب شد.

 

البته این اتفاقات، تنها حواشی این روز‌های بیژن زنگنه نیست. طرح ادعای وجود دستگاه پوز (کارتخوان) در دفتر وزیر نفت دقیقا در مقطعی که همه توجهات در دولت و وزارت نفت، معطوف به شکست کشاندن طرح آمریکا برای تحریم صادرات نفت و جلوگیری از قطع مهم‌ترین منبع تامین درآمد‌های ارزی کشور بود، از سوی همین نماینده و ابوالفضل ابوترابی دیگر عضو خانه ملت که به لحاظ طیف فکری به وی نزدیک است ـ گرچه با اطلاعیه وزارت اطلاعات به تکذیب درآمد ـ مبحث دیگری است که بسیار خبرساز شد.

 

شاید به همین دلیل بود که بابک زنجانی، بدهکار نفتی از داخل زندان، وزیر نفت را تهدید کرد. اصغر هندی، نماینده حقوقی وزارت نفت در خصوص این مسئله در گفت‌وگویی مطرح کرد: «در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن‌جا آقای زنجانی ادعاکرد استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد.»

 

نماینده حقوقی وزارت نفت همچنین گفت: «زنجانی در این جلسه مدعی شد که به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید!»

 

البته زنگنه هم این تهدید را بی‌پاسخ نگذاشت و درگفت‌وگویی با اشاره به اینکه «زبان گویا، جیب بسته و کمربند محکم» ریشه همه حملات به او است، اعلام کرد: «فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتماً چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بار‌ها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم؛ حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم؛ نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.»

 

مجبور به فروش نفت از کانال‌های خاصی هستیم

 

ممانعت از وجود دلالانی مانند بابک زنجانی که به بهانه تحریم‌ها پول نفت کشور را به خزانه بازنمی گردانند، بسیار پسندیده است و در واقع مردم هم از وزیر نفت، همین توقع را دارند اما بیژن زنگنه در گیر و دار این داستان‌ها و بگومگو‌ها باید تکلیف نحوه فروش نفت در صورت حذف دلالان را نیز مشخص سازد. وزیر از راهکار موثری در این رابطه که با وجود تحریم‌ها از چه طریقی بنا است نفت به فروش برسد، به صورت شفاف سخن نگفته و این مسئله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

حسن مرادی، کارشناس انرژی و نماینده سابق مجلس درباره حواشی به وجود آمده در رابطه با "بیژن زنگنه" در گفتگو با دیدارنیوز گفت: اگر برای وزیر نفت، حواشی درست نشود، برای چه کسی باید درست شود؟ کسی که عمری برای ارتقای مملکت زحمت کشیده، متاسفانه آماج حمله برخی افراد کم‌لطف قرار گرفته است بنابراین «بی‌انصاف» بهترین لقبی است که می‌توان نسبت به این افراد وارد دانست، زیرا اگر نفت با مشکلاتی مواجه است، تقصیر آن بر گردن وزیر نیست.

 

وی در ادامه اضافه کرد: کسی که متکفل وزارت نفت به این عریض و طویلی که نقش اعظم بودجه کشور را برعهده دارد است و آن را اداره می‌کند، طبیعی است با مشکلاتی هم روبرو شود. فقط دیکته نانوشته است که غلط ندارد، در این وضعیت تلاش می‌کنند که آن را به جای دولت یا به نمایندگی از او مورد هجمه قرار دهند، این در حالی است که آقای زنگنه را به هیچ وجه، شایسته این بحث‌های پیش آمده نمی‌بینم.

 

این کارشناس انرژی درباره نظر عده‌ای درخصوص تحمیل افرادی مانند بابک زنجانی به وزیر نفت توضیح داد: عده‌ای که قصدشان تباه کردن فردی در جامعه است، زنده شدن افرادی مانند بابک زنجانی را مطرح می‌کنند، بدون تردید بحث فوق، یک مسئله انحرافی است که برای تطهیر اشخاصی مانند بابک زنجانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مرادی درخصوص روش فروش نفت درصورت حذف دلال‌ها براساس اشاره وزیر مبنی بر عدم تولید بابک زنجانی‌ها، اظهار داشت: دلال با بابک زنجانی فرق می‌کند. بدون‌شک در این برهه، مجبور به فروش نفت از کانال‌های خاصی هستیم، اما بابک زنجانی دلال نبود، یک شیاد و شارلاتان به حساب می‌آمد که به عناوین مختلف تلاش کرد این مسئله به سودش تمام شود. درصورتی که بابک زنجانی تنها به کار دلالی می‌پرداخت و حق‌الزحمه خود را می‌گرفت، اکنون آماج این حملات نبود، او ورای کار دلالی خود، مبلغ معتنابهی را به حسابش واریز کرد و ثروت هنگفتی را به جیب زد که در هر دلالی نمی‌توان به آن دست یافت.

 

وی درباره راهکار‌های وزارت نفت در رابطه با مسئله فوق ابراز کرد: دولت باید تدبیری بیندیشید و افراد و نهاد‌های پاک دست را مورد توجه قرار دهد تا دوباره در دام افرادی مانند بابک زنجانی نیفتد، یافتن چنین کسانی هم کارسختی به حساب نمی‌آید. در جامعه افرادی را می‌توان مورد توجه قرار داد که حاضر هستند با رقم‌های کمی این بار را به منزل برسانند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی