تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

سفر زنگنه به عمان برای پیگیری احداث خط لوله انتقال گاز

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران پس از شرکت در شانزدهمین اجلاس مجمع جهانی انرژی در هند برای پیگیری روند احداث خط لوله گاز ایران به سلطان نشین عمان، امروز (چهارشنبه) به مسقط سفر می کند.

کد خبر: ۲۷۳
۱۶:۵۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

دیدار نیوز -  وزیر نفت ایران در این سفر یک روزه با همتای عمانی خود دیدار می کند و دو طرف آخرین تحولات در خصوص احداث این خط لوله را بررسی و برای ادامه کار تصمیم گیری خواهند کرد.

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در عمان به سر می برد و مذاکرات مقدماتی در این خصوص را انجام داده است .

ایران و عمان در سال 1392 یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی امضا کردند که با اجرای آن گاز ایران از طریق یک خط لوله به صورت مستقیم از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.

تهران و مسقط توافق کردند روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از ایران به عمان صادر شود؛ قرار است بخشی از ظرفیت این خط لوله در عمان به گاز طبیعی مایع (ال ان جی) تبدیل و به بازارهای هدف صادر شود و باقی مانده ظرفیت خط به بازارهای آتی در کشورهای جنوب خلیج فارس اختصاص یابد.

فناوری ساخت و نصب خط لوله در بستر کم عمق دریا در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد، اما شرکت های ایرانی تاکنون تجربه نصب خط لوله در آب های عمیق و زیر یک هزار متر را نداشته اند و بنابراین قرار است از تجربه شرکت های بین المللی استفاده شود.

بر این اساس، چندی پیش نیز نشست مشترک نمایندگان ایران و مدیران بلندپایه وزارت نفت عمان با نمایندگان شرکت‎های توتال فرانسه، شل انگلیس-هلند و کوگس کره جنوبی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران به مسقط برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی