تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزارش "دیدارنیوز"  به مناسبت آغاز جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه؛

از مدافع ایرانی الاصل تا پله دامن پوش در جام جهانی زنان

جام جهانی فوتبال زنان چند روزی است که در فرانسه آغاز شده و ۲۴ تیم برتر جهان در ۶ گروه برای به دست آوردن جام قهرمانی تلاش خواهند کرد. این هشتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان است که توسط فیفا برگزار می‌شود و طول مدت آن دقیقا یک ماه است.

کد خبر: ۲۷۲۸۸
۱۹:۰۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

از مدافع ایرانی الاصل تا پله دامن پوش

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در روز‌های خاموشی فوتبال باشگاهی در دنیا، این روز‌ها تورنمنت‌های مهم و جذابی برگزار می‌شود که در آن تیم‌های ملی به میدان می‌روند. لیگ ملت‌های اروپا، جام جهانی جوانان و حالا جام جهانی فوتبال زنان، سه رویداد مهم فوتبالی هستند که می‌توانند نبض فوتبال را در دنیا زنده نگه دارند و با اضافه شدن کوپا آمریکا در روز‌های آینده، باز هم این هیجان تداوم خواهد داشت.

میزبان هشتم
 
جام جهانی فوتبال زنان چند روزی است که در فرانسه آغاز شده و ۲۴ تیم برتر جهان در ۶ گروه برای به دست آوردن جام قهرمانی تلاش خواهند کرد. این هشتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان است که توسط فیفا برگزار می‌شود و طول مدت آن دقیقا یک ماه است، از هفتم جون تا هفتم جولای. فرانسوی‌ها برای برگزاری این جام جهانی، در ابتدا ۱۴ ورزشگاه را در سراسر کشور فرانسه نامزد کردند، اما در نهایت میزبانی به ۹ ورزشگاه اختصاص یافت. ورزشگاه‌های پارک المپیک لیون، پارک دو پرنس پاریس، آلیانز ریویرا در لیون، اِستاد دو لا موسون در مون پلیه، روژون پارک در شهر رِن، اِستاد ائشن در لو هاور، اِستاد دو هاینو در والنسین، اِستاد اوت دولون در ریم و همچنین ورزشگاه اِستاد دو آلپ در شهر گرنوبل میزبان این تورنمنت هستند.

نگاهی به تاریخ
 
بررسی ادوار پیشین مسابقات جام جهانی فوتبال زنان نشان می‌دهد که مدعیان این رقابت، تفاوت آشکاری با نمونه مردانه آن دارند. قهرمانان فوتبال جام جهانی مردان شامل برزیل، آرژانتین، اروگوئه، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا هستند اما در فوتبال زنان، آمریکا با سه بار قهرمانی، آلمان با دوبار و ژاپن و نروژ با یک بار قهرمانی نشان داده اند که معادلات فوتبال دخترانه، متفاوت است. تنها آلمان است که توانسته در هر دو گونه جام جهانی به افتخارات متعدد دست پیدا کند.
 
 
از مدافع ایرانی الاصل تا پله دامن پوش
 

آقایان مقدم اند!
 
با وجود تلاش و پیشرفت خانم‌ها در فوتبال، هنوز جام جهانی آن‌ها با آقایان فاصله‌ای بسیار دارد. این فاصله در کیفیت مسابقه و میزان پیگیری علاقمندان و بینندگان تلویزیونی به قدری زیاد است که انگار از دو کهکشان دور از هم حرف می‌زنیم. مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه چندان با استقبال شبکه‌های تلویزیونی مواجه نشده و ستاره‌های فوتبال زنان در دنیا چندان شناخته شده نیستند. با این وصف، فیفا در تلاش است تا این مسابقات را بیشتر به بینندگان تلویزیونی میلیاردی در دنیا بشناساند.
 
 
از مدافع ایرانی الاصل تا پله دامن پوش
 

چهره‌های جالب
 
در فهرست شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۱۹، چهره‌های جالبی حضور دارند که شاید شنیدن نام آن‌ها غافلگیرکننده باشد. برای ما ایرانی‌ها بی شک نام «سارا دورسون خواجه» مدافع تیم ملی زنان آلمان از همه جذاب‌تر خواهد بود. این دختر ۲۷ ساله، پدری ایرانی و مادری ترک تبار دارد و متولد شهر کلن است. سارا دورسون فصل قبل با تیم ولفسبورگ قهرمان بوندسلیگا شده و لیگا پوکال را هم برده است و حالا با تیم ملی آلمان به دنبال سومین قهرمانی در جام جهانی است.

اما بازیکنان مشهورتر این دوره از مسابقات عبارتند از:

- مارتا مهاجم برزیلی که به «پله دامن پوش» مشهور است و گلزن قهاری است.

- آلکس مورگان آمریکایی که بهترین گلزن این تیم است و ۱۸ گل در ۲۰ بازی به ثمر رسانده است.

- ارین کاتبرت اسکاتلندی هم عنوان بازیکن سال در فوتبال دختران را در ۲۰ سالگی به دست آورده است.

- سام کر استرالیایی عنوان بهترین گلزن ادوار لیگ فوتبال زنان در آمریکا را یدک می‌کشد.

- استف هاوتون دفاع چپ تیم دختران انگلستان، همانی است که در المپیک ۲۰۱۲ گل برتری مقابل برزیل را در ومبلی زد.

اما در میان مربیان تیم‌ها هم یک چهره ویژه وجود دارد. با اینکه بیشتر مربیان تیم‌های شرکت کننده زن هستند، اما تعدادی از مردان نیز هدایت برخی تیم‌ها را بر عهده دارند و از همه مشهورتر «فیل نویل» بازیکن سابق باشگاه منچستر یونایتد است که سرمربیگری تیم انگلستان را در اختیار دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی