تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

زمان تشییع «یوسف‌ کیانی»، باستان‌شناس پیشکسوت

«محمد یوسف کیانی» باستان‌شناس پیشکسوت سه‌شنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ تشییع می‌شود.

کد خبر: ۲۷۰۶
۲۳:۰۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - فرزان احمدنژاد، کارشناس ارشد باستان‌شناس و از دوستان خانوادگی مرحوم کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: مراسم تشییع مرحوم محمد یوسف کیانی ساعت ۹ صبح فردا، سه‌شنبه ۱۵ خرداد از مقابل موزه ملی ایران تشییع می‌شود.

وی با بیان این‌که خاکسپاری این باستان‌شناس پیشکسوت در شهرستان شهمیرزاد سمنان انجام می‌شود، افزود: مجلس یادبود وی نیز دوشنبه آینده در مسجد نور تهران خواهد بود.

محمد یوسف کیانی یکشنبه، ۱۳ خرداد به دلیل کهولت سن در منزل شخصی خود و در سن هشتاد سالگی درگذشت.

کیانی در سال ۱۳۴۲ با درجه کارشناسی باستانشناسی وتاریخ هنر از دانشگاه تهران دانش آموخته شد و یک سال بعد با مدرک کارشناسی تاریخ از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد. کارشناسی ارشد باستان شناسی را در سال ۱۳۴۴ در همان دانشگاه به پایان رساندند. برای ادامه تحصیل به دانشگاه لندن رفت و درسال ۱۳۴۹ با مدرک دکتری رشته باستان شناسی و تاریخ هنر اسلامی از آن دانشگاه دانش آموخته شد.

وی پس از پایان دوره کارشناسی در وزارت فرهنگ و هنر وقت از سال ۱۳۴۲تا سال ۱۳۵۷مشغول فعالیت در سمت های کارشناسی امور باستان شناسی (۱۳۴۳)، رئیس موزه هنرهای ایران در سال ۱۳۵۴بود. او در سال ۱۳۵۵رییس موزه ملی ایران را به عهده داشت و علاوه بر فعالیت‌های اجرایی از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۵۸ مدیر هیات بررسی و تحقیقات باستان شناسی دشت گرگان بود که نتیجه آن هم انتشار مقالات و کتب مختلف بوده است.

او مسؤولیت نمایشگاه های بین المللی هنرهای جهان اسلام لندن سال۱۹۷۳، هنرهای ایران توکیو در سال ۱۹۷۶، هنرهای ایران عهد ساسانی نیویورک در سال ۱۹۷۷ را بر عهده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی