تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
معاون بازرگانی داخلی اعلام کرد:

گردش مالی مواد غذایی در ایران ۱۰۰ میلیارد دلار است

News Image Lead

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گردش مالی مواد غذایی در ایران حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که تنها ۱۰ میلیارد دلار از این رقم وارداتی است.

کد خبر: ۲۶۹۲۱
۱۶:۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز- عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌‍دهد از کل گردش مالی مواد غذایی تنها ۱۰ میلیارد دلار وارداتی است و بر حسب همین آمار میزان تاب آوری اقتصاد ایران روشن می‌شود، به این ترتیب با توجه به تولید ۹۰ میلیارد دلاری مواد غذایی انشاالله از این دوره سخت عبور خواهیم کرد.

 وی با اشاره به میزان تولید ناخالص داخلی نیز گفت: تولید ناخالص داخلی ایران به ۴۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

 او در این نشست مطبوعاتی درباره وضعیت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیحات مبسوطی ارائه کرد و گفت: باید قبول کنیم جنگ اقتصادی علیه ایران مدتهاست آغاز شده است، از این رو ما در وضعیتی سخت قرار داریم چرا که درآمدهای ما محدود شده است از این رو تصمیم بر این شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از کالاها برقرار بماند.

عباس قبادی

قبادی به شکلی ویژه توضیحاتی درباره ارز واردات گوشت توضیح داد و اضافه کرد: بر اساس برآوردها ۹۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود و تنها ۱۰ درصد از گوشت مورد نیاز وارداتی است از این رو سرکوب قیمتی در این بازار به صلاح نیست.

 وی با اشاره به اینکه در موضوع واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز مشکلاتی وجود داشت، به صف‌های طولانی اشاره کرد و تاکید کرد: شب عید ما با توزیع گوشت در فروشگاه های هدف به این شرایط کمک کردیم و در شرایط کنونی صلاح دیده شد ارز نیمایی برای واردات گوشت تخصیص یابد.

به گفته وی در سال گذشته ۳۷ هزار تن گوشت گرم و ۱۱۵ هزار تن گوشت منجمد وارد کشور شده است.

قبادی با بیان اینکه مبنای وزارت صمت برای کنارگذاشتن ارز ۴۲۰۰ برای برخی کالاها، به خاطر شرایط ویژه اقتصادی بود، اضافه کرد: ناچار بودیم در برخی جاها تغییر گروه کالایی و تغییر ارز به نیمایی را داشته باشیم و البته در سیاستهای کلان کشور هم این مورد پیش بینی شده بود.

 او ادامه داد: در شرایط کنونی تولید گوشت افزایش یافته و مطمئن باشید آخر تصمیماتی که برای گوشت اتخاذ شده است، به تولید بیشتر گوشت در کشور می‌انجامد

 برنامه‌ای برای توزیع کوپنی در دستور کار نیست

 وی در بخش دیگری از سخنانش رد خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای توزیع کوپنی یا الکترونیکی کالاهای اساسی نیز گفت: فعلا برنامه ای برای سهمیه بندی یا توزیع کالاهای اساسی با کوپن الکترونیک در دستور کار نیست، بررسی های کارشناسی نیز ضرورت این اقدام را نشان نمی دهد و ما نیز توصیه ای در این حوزه نداریم چرا که بازار با کمبود هیچ کالایی روبرو نیست.

تصمیمات ویژه برای مرغ

او در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای تنظیم بازار مرغ نیز گفت: زنجیره تولید مرغ را از جوجه ریزی تا رسیدن مرغ به دست مصرف کننده رصد کرده ایم، قیمت مرغ بعضا در مواردی به کمتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است از این رو مقرر شد شرکت پشنیبانی امور دام مرغ مازاد عرضه ای که با قیمت های کمتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود را به همین قیمت یعنی ۱۱۵۰۰ تومان خریداری نماید تا کف قیمتی این مبلغ باشد.

 صادرات تخم مرغ آزاد شد

قبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت بازار تخم مرغ و اعلام تولید کنندگان مبنی بر زیان با قیمت های فعلی گفت: برای کمک به تداوم تولید تخم مرغ، صادرات این کالا را بدون عوارض آزاد کردیم و در ضمن به شرکت پشتیبانی امور دام نیز اعلام شد تا خرید تضمینی انجام دهد.

 اطمینان می دهم کمبودی نداریم

معاون بازرگانی داخلی با اشاره به وضعیت کلی بازار نیز ادامه داد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که کمبود کالایی نداریم و شرایط تولید کشور به فضل الهی و بارش های اخیر بسیار مناسب است.

 قبادی گفت: در ماه‌های آبان و آذر سال گذشته با موقعیت سختی روبرو شده بودیم اما خوشبختانه از این وضعیت عبور کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی