تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

مسئولان باید با تمام وجود شرایط کشور را درک کنند

وزیر بازرگانی در زمان جنگ گفت: راهکارهای خروج از تنگنا زمانی امکان اجرایی شدن دارد که همه ارکان حاکمیت در ابتدا به درک صحیح از شرایط موجود رسیده و با انتخاب استراتژی مناسب با شرایط واقعی کشور به برنامه ریزی برای خروج از تنگنا بپردازد.

کد خبر: ۲۶۶۴۳
۱۱:۳۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - «حسن عابدی جعفری» تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران را دارای دو جنبه اقتصادی و روانی دانست و گفت: جنبه روانی این جنگ اگر قوی تر از جنبه اقتصادی نباشد، به اندازه آن مهم بوده و به پاتک های برنامه ریزی شده ای در این حوزه نیاز است.

استادیار سابق دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: ما در شرایط تنگنا به سر می بریم و دست اندرکاران باید به این مسئله باور داشته باشند. نمی شود مدیران کشور بدون در نظر گرفتن این شرایط هر گونه که خواستند رفتار کنند. در شرایطی که بازار دچار کمبود کالا بوده و نسبت عرضه به تقاضا یک چندم باشد، صحبت کردن از بازار رقابتی نشان دهنده عدم درک صحیح شرایط است.

وی با اشاره به طرح مسائلی درباره مذاکره با آمریکا اظهارداشت: هدف تحریم کنندگان این هست که به ایرانیان القا کنند که از عهده مدیریت امور بر نمی آیند و در نتیجه از موضع ضعف درخواست انجام مذاکره داشته باشیم، در حالی که مذاکره برای چنین شرایطی نبوده و پس از گذر از این تنگنا هست که با مذاکره می توانیم حقوق خود را به دست آوریم.

عابدی جعفری تصریح کرد: سکانداران کشور باید در ابتدا با تمام وجود خود تنگناهای شرایط موجود را درک کنند تا بتوانند در گام بعد به تعیین استراتژی های مدیریتی بپردازند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برای مدیریت کشور سه استراتژی مختلف را می شود در نظر گرفت. استراتژی توسعه، استراتژی حفظ و استراتژی بقا؛ استراتژی توسعه در شرایط عادی و زمانی که فشارویژه ای بر کشور وجود ندارد مطرح است.
وی ادامه داد: استراتژی حفظ برای زمانی است که به عنوان مثال به علت از بین رفتن منابع ارزی، شما دیگر امکان رسیدن به رشد اقتصادی ۷-۸ درصدی را ندارید. در این شرایط باید برنامه هایی در دستور کار قرار بگیرد تا حداقل شرایط موجود کشور حفظ شود و داشته های موجود به علت محدودیت در دست یابی به برخی منابع از بین نرود.

این استاد مدیریت افزود: سومین استراتژی، بقامحور است که در شرایط بسیار حاد مانند شرایط جنگ تحمیلی اعمال می شود. در این استراتژی مدیران کشور با این نگرش به برنامه ریزی می پردازند که برای حفظ کشور حتی از میان رفتن برخی از داشته های موجود نیز قابل چشم پوشی است. به عبارت دیگر باید برنامه هایی تدوین شود تا در هر شرایطی که شده کلیت کشور آسیب نبیند.

وی با تشریح تجربه موفق دولت دوران جنگ در اجرای استراتژی بقا افزود: معتقدم امروز کشور در شرایط بقا نیست و ما باید استراتژی حفظ را در دستور کار قرار داده و برای گذر از تنگناهای موجود برنامه های حفظ محور داشته باشیم. از جمله با توجه به مشکلات کم بودن کالا و زیاد بودن تقاضا در بازار امروز، در سیاست های توزیع کالاهای اساسی تجدید نظر کرده و با روش های عادلانه این اقلام در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

وزیر سابق بازرگانی با اشاره به صحبت های ریاست جمهوری مبنی بر سخت تر بودن شرایط امروز کشور نسبت به دوران جنگ گفت: من با این نظر موافق نیستم. اگر در زمان جنگ به طور صریح مسئله تحریم فروش نفت مطرح نبود، اما هر لحظه نه تنها کشتی های حمل مواد نفتی ما که تمام کالاهای صادراتی ما در معرض بمباران قرار داشت.

عابدی جعفری اظهارداشت: در زمان جنگ استراتژی حاکم بر مدیریت کشور استراتژی بقا بود تا جایی که ما در دولت برای شرایط درآمد ارزی صفر برنامه ای تهیه دیده و آماده چنین شرایطی بودیم که خدا را شکر هیچ گاه به مرحله ای که این برنامه اجرایی بشود، نرسیدیم، اما آمادگی اش وجود داشت.

وی تاکید کرد: برخلاف زمان جنگ امروز در کشور امنیت جانی وجود دارد، کارخانه ها و حتی منازل مسکونی مردم ما در معرض تهدید و بمباران قرار ندارند. الان استراتژی باید حفظ محور باشد و دولت با توجه به تولید ملی به تقویت صادرات بپردازد تا خسارت ارزی ناشی از تحریم های نفتی به این صورت تعدیل شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تمام این برنامه ها زمانی امکان اجرایی شدن دارد که دولت و سایر ارکان حاکمیت در ابتدا به درک صحیح از شرایط موجود رسیده باشند و بدانند از میان سه استراتژی ممکن، کدام یک مناسب حال امروز کشور بوده و بر مبنای قدرتی که دارند این استراتژی را به بخش خصوصی که صاحبان ثروت جامعه هستند و جامعه مدنی انتقال دهند تا تمام اقشار نسبت به شرایط کشور آگاه بوده و در پیشبرد طرح های متناسب با آن مشارکت فعالانه داشته باشند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی