تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ترامپ: سیاهپوستان آمریکا به بایدن رای نمی‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه‌ بین‌المللی هم دست از انتقاد از جو بایدن برنداشت و همچنان با کیم جونگ اون که بهره‌هوشی این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را پایین دانسته، هم‌ عقیده ماند.

کد خبر: ۲۶۶۳۷
۱۱:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن بار دیگر تاکید کرد با سخنان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی مبنی بر اینکه بهره‌هوشی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اندک است، موافق است.

او گفت: کیم جون اون در سخنانی بهره‌هوشی شخص جو بایدن را پایین دانسته است. این احتمالا به خاطر سابقه اوست. فکر می‌کنم با او هم عقیده باشم.   

زمانی که ترامپ با سوالات پی‌ در پی خبرنگاران مواجه شد، به سیاست خارجی دولت باراک اوباما در قبال کره‌شمالی و ایران تاخت. او گفت: نمی‌خواهم جانبداری کنم که طرفدار چه کسی هستم یا نیستم اما می‌توانم به شما بگویم که جو بایدن یک فاجعه بود. اساسا وقتی پای خیلی چیزها به میان آمد، او و دولت باراک اوباما فاجعه بودند.

رئیس‌جمهوری آمریکا از مدیریت دولت اوباما در عرصه اقتصادی و نظامی هم انتقاد کرد. او گفت: طرفدار این اقدامات نیستم.

ترامپ از روز یکشنبه بابت انتشار توییتی مبنی بر اینکه از پیام کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی درباره پایین بودن بهره‌هوشی جو بایدن به خنده افتاده است، مورد انتقاد قرار دارد. کیم جونگ اون در پیامش نام خانوادگی بایدن را هم اشتباه نوشته بود.

در گذشته انتقاد یک رئیس‌جمهوری آمریکا از یک رقیب سیاسی، حین سفرهای خارجی غیر عادی می‌بود اما دونالد ترامپ از سلف‌های خود فاصله گرفته است. جو بایدن نامزد پست ریاست جمهوری‌ آمریکاست و در نظرسنجی‌های درون حزبی دموکرات‌ها پیشتاز است. او تاکید دارد که در انتخابات ۲۰۲۰ قادر به شکست دونالد ترامپ است.

گرچه دیگر نامزدهای دموکرات آمریکایی از کمپین مستقیم علیه دونالد ترامپ خودداری می‌کنند اما بایدن در سخنرانی‌ها و پیام‌های توییتری خود از شخصیت، لفاظی و سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد می‌کنند.

ترامپ اولین رئیس‌جمهوری آمریکاست که وارد گفت‌وگوهای مستقیم با یک رهبر کره‌شمالی شده است و او حین سخنانش در ژاپن کیم جونگ اون را مورد ستایش قرار دارد و او را مردی بسیار باهوش توصیف کرد. گرچه مشاور امنیت ملی آمریکا پرتاب‌های موشکی اخیر کره‌شمالی را نقض قطعنامه‌ شورای امنیت دانسته است اما رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفت که نگاه "متفاوتی" به این مساله دارد و تاکید کرد که کیم جونگ اون در نهایت به پای میز مذاکره باز می‌گردد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در پیام‌های توییتری روز دوشنبه خود از حمایت جو بایدن از لایحه جرایم ۱۹۹۴ انتقاد کرد. ترامپ نوشت: "سوپر درنده" اصطلاحی چسبیده به لایحه جرایم ۱۹۹۴ است که جو بایدن خوابالو به شدت در تصویب آن نقش داشت. این دوره‌ای سیاه در تاریخ آمریکاست اما آیا جوی خوابالو عذرخواهی کرد؟ خیر!

به گفته منتقدان، این لایحه به افزایش حبس خصوصا در میان سیاهپوستان آمریکایی منجر شد. طبق آن، اگر شخصی دو بار یا بیشتر محکومیت‌هایی در ارتباط با جرایم خشونت‌بار داشته باشد، ایالت‌ها را به اعمال قوانین محکومیت سختگیرانه تشویق می‌کند. جو بایدن از نقش خود در تصویب این لایحه دفاع کرده است. ترامپ در توییت دیگری گفت: سیاهپوستان آمریکایی قادر نخواهند بود از نامزدهایی حمایت کنند که طرفدار لایحه ۱۹۹۴ بودند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی