تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
کبیری (جامعه‌شناس): فقر فرهنگی و ناآگاهی از دلایل عمده بروز کودک‌آزاری است

جای خالی آموزش تربیت جنسیتی در خانواده و سیستم آموزشی

آموزش والدین و آشنا کردن آنان با مسئولیت‌شان در قبال کودک و آموزش والدین جهت ایفای نقش یک والد خوب، افزایش آگاهی در زمینه پرورش و تربیت فرزندان و شیوه‌های مناسب رفتار با آنان، آشنا کردن کودکان با حقوق خود از جمله مواردی است که باید در اولویت سیستم آموزشی و فرهنگی جامعه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۳۹
۱۳:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - افشار کبیری در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه فقر فرهنگی و ناآگاهی از دلایل عمده بروز کودک‌آزاری است افزود: متاسفانه در اکثر خانواده‌هایی که فرزندانشان مورد آزار قرار می گیرند هنوز والدین با تربیت جنسیتی، نقش متفاوت دو جنس دختر و پسر در جامعه و نحوه تعاملات کودکان و نوجوانان در جامعه آگاهی ندارند تا آنها را به فرزندانشان آموزش دهند.

وی ادامه داد: آموزش والدین و آشنا کردن آنان با مسئولیتهایشان در قبال کودک و آموزش والدین جهت ایفای نقش یک والد خوب، افزایش آگاهی خود در زمینه پرورش و تربیت فرزندان و شیوه‌های مناسب رفتار با آنان، آشنا کردن کودکان با حقوق خود از جمله مواردی است که باید در اولویت سیستم آموزشی و فرهنگی جامعه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کودک‌آزاری یک آسیب اجتماعی است که در اکثر جوامع وجود دارد افزود: هرگونه بدرفتاری با کودکان و رفتارهایی که توسط افراد دیگر، به‌ویژه بزرگسالان نسبت به کودکان انجام می‌شود و به‌نوعی به سلامت جسم و روان آنان آسیب می‌رساند، کودک‌آزاری نامیده می‌شود.

کبیری گفت: کودک‌آزاری جنسی یکی از انواع کودک‌آزاری است که می‌توان علاوه برآن به کودک‌آزاری جسمی، عاطفی و روحی روانی نیز اشاره کرد.

وی جایگاه آموزش تربیت جنسیتی را در خانواده و سیستم آموزشی خالی دانست و اظهار کرد: باید این مسائل از لحاظ علمی تبیین شود چرا که فرزندانی که در بستر خانواده، نقش و جایگاه خود را آموزش می بینند، کمتر در معرض چنین آسیب‌هایی قرار می‌گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: کودکان امروز بی هیچ آموزش علمی و اصولی از طریق رسانه‌های غربی و فضای مجازی در معرض آسیب هستند که آگاه‌سازی از طریق دو نهاد خانواده و مدرسه بستر آگاهی را افزایش می‌دهد.

وی بااشاره به اینکه طرح لایحه و قانونی در خصوص حمایت از کودکان ضروری است خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی مقدم بر قانون است، اگرچه قانون و فرهنگ مکملند ولی در صورتی که نتوانیم در خصوص تربیت جنسیتی آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم، قوانین مصوب نیز آنچنان که باید نقش موثری در کاهش شدت آسیبهای وارده نخواهند داشت.

کبیری با بیان اینکه با توجه به فرهنگ حاکم در جامعه و ترس از آبرو، خانواده‌ها از آشکار کردن مشکل کودک خود که مورد آزار قرار گرفته خودداری می‌کنند، افزود: پیامدهای کودک‌آزاری تنها متوجه کودک و خانواده وی نیست و همه جامعه را در بر می‌گیرد و بیان این مسئله در جامعه تاحدودی میزان هوشیاری افراد جامعه، والدین و حتی کودکان و نوجوانان را نسبت به این معضل بیشتر کرده و میزان خودمراقبتی را افزایش می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی