تیتر امروز

ادای احترام سفیر روسیه در سازمان ملل به رئیس‌جمهور و وزیرخارجه شهید +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

ادای احترام سفیر روسیه در سازمان ملل به رئیس‌جمهور و وزیرخارجه شهید +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

توضیحات محمدعلی رامین درباره حکم همسر مهناز افشار

محمدعلی رامین پدر همسر مهناز افشار در شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره پرونده تخلف شیرخشک که در دادگاه بدوی حکم 17 سال زندان را برای یاسین رامین را مشخص کرده‌اند نوشته است.

کد خبر: ۲۶۱۳۳
۰۹:۴۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدعلی رامین در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:
 
برادران عزیزم!

کاش مرا وادار نمی کردید تا رفتار آشکار ضدانقلابی رسانه شما را، آشکارا پاسخ بدهم:

آنچه مرا به نوشتن این تذکرات وامیدارد، هیچ ارتباطی با پرونده قضایی پسرم، یاسین رامین، ندارد؛

اولا امیدوارم، اگر او کمترین تخلفی نسبت به بیت المال مرتکب شده، به "اشد مجازات قانونی" برسد؛

ثانیا امیدوارم، قاضی پرونده، احیانا بخاطر "قضاوت حسب الامر"، بعدا نه فقط از صلاحیت قضاوت، بلکه از صلاحیت وکالت نیز، محروم نشود.

در این مسأله، تاکنون بنده و پسرم کاملا سکوت کرده و بدیهی است که به حکم نهایی قضایی و قوانین جمهوری اسلامی، حتما تمکین کنیم.

و اما مقدمه سخن:
این که شما تصمیم گرفته اید، زوج "یاسین رامین/مهناز افشار" را متلاشی کنید تا الگوی جامعه نشوند، برای بنده "قابل درک" است.

این که هر تلاشی کرده اید که خانم افشار را گام به گام عصبی نموده تا بسوی ضدانقلاب گرایش پیدا کند، شما را درک نمی کنم، اما مختارید.

این که هنوز با معاون مطبوعاتي سالهای ۸۸-۸۹ به دلیل استقلال از چپ و راست در عملکردش، ناراضی و در حال تسویه حساب هستید، به شما حق می دهم.

این که بخاطر ناخشنودی از حقیر تسویه حساب تان را با پسرم انجام می دهید و ۵-۶ سال است که او را سیبل شایعات رسانه ای خود کرده اید، فقط نگران عاقبت و آخرت شما هستم، چون یقین دارم که او هم "خدا" دارد.

اما این که به بهانه تخریب یکنفر یا یک زوج نامطلوب معیارهایتان، در پیروی کورکورانه از جریان ضدانقلابی "روح الله زم"، علیه جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، "پرونده سازی" بکنید، بنده مخالف هستم و بعد از دو سال تذکرات شفاهی و خصوصی بی فایده، متأسفانه، براساس وظیفه انقلابی خود، مکلف به ابراز مخالفت علنی با عملکرد ضدانقلابی رسانه شما شده ام.

ماجرای «شیرخشک فاسد» یا «شیرخشک آلوده» چه بود؟

بعد از طرح عنوان «رژیم کودک کُش صهیونیستی» توسط امام خامنه ای، این شایعه شکل گرفت:

نحوه شایعه سازی-شایعه پراکنی-شایعه باوری

ابتدا سایت های ضدانقلابی خارج از کشور (به ترتیب: سحام نیوز/ آمدنیوز/ ملی مذهبی/کلمه/بالاترین...) با اشاره به منابع یهودی و بهایی خود، ابتدا بدون اسم بردن از شخص و بعد با اشاراتی و سپس با عنوان «پسر منکر هولوکاست»، شایعه واردات شیرخشک فاسد و آلوده را مطرح کردند و مدعی کور شدن تعدادی کودک ایرانی شدند.

سپس در داخل کشور، سایت جماران با عنوان «پسر یکی از دولتمردان احمدی‌نژاد» آن را سوژه رسانه های داخلی کرد و بسیاری از سایت های منتسب به جناح چپ، با عنوان «پسر معاون مطبوعاتی احمدی‌نژاد»، «پسر مشاور احمدی‌نژاد»، «پسر مبدع هولوکاست» آن را بازنشر و بال و پر دادند و در شبکه های اجتماعی دنبال شد.

آنگاه در سایت های مشرق و تسنیم و فارس و جهان نیوز و الف و... روزنامه کیهان و نیز در شبکه های اجتماعی، بویژه تلگرام و توئیتر و ... توسط جریان های راست با عنوان «واردات شیر خشک آلوده توسط همسر مهناز افشار»، «همسر مهناز افشار قاتل کودکان ایرانی» و اغلب با حفظ حرمت بنده به ترویج و تثبیت این شایعه پرداختند...

بعد از چند سال، ناگهان در سه قسمت پایانی سریال «پایتخت»، موضوع واردات شیرخشک فاسد توسط داماد قهرمان قصه تلویزیونی مطرح شد و بعد با جمع آوری شیرخشک ها از داروخانه ها و زندانی کردن جوان وارد کننده، به قول یکی از مسئولان سازمان صداوسیما «ماجرای شایع در رسانه ها را جمع کردند»!!!...

اینک نکاتی در باره این شایعه:

1 مجوز واردات شیرخشک و دارو، صرفاً به پزشکان داده می شود؛ در حالی که یاسین رامین پزشک نیست و همکاری او با هلال احمر صرفاً «واردات تجهیزات پزشکی» در زمان تحمیل تحریم ها (در دولت دهم) بوده است.

2 «شیرخشک فاسد» (تاریخ مصرف گذشته) هرگز باعث کوری یا مرگ کودکان نمی شود؛ حداکثر موجب اسهال و استفراغ خواهد شد.

3 «شیرخشک آلوده» که ممکن است موجب کوری و مرگ تعدادی یا حتی «6000» کودک ایرانی شده باشد، سئوالاتی را مطرح می کند:

الف= این شیرخشک آلوده، حاوی چه سمی بوده؟ 

ب= از کجا و کدام شرکت و کشور خریداری شده؟ 

پ= چرا اسم حتی یک کودک و یک پزشک یا بیمارستانی که مرگ یک کودک را ناشی از این مسئله بداند هرگز مطرح و مشخص نشد؟ 

ت= چرا والدین این کودکان کور شده یا مرده، هرگز در ایران پیدا نشدند و کسی شاکی نشد؟

ث= چرا در تشکیل پرونده قضایی علیه یاسین رامین که آقای اژه ای (معاون و سخنگوی قوه قضاییه) از روز اول به عنوان یک «اختلاف حساب مالی» مطرح کرد و یاسین با وثیقه سی میلیارد تومانی بازداشت شد و هفت ماه در زندان بود، یک کلمه در مورد «شیرخشک فاسد یا آلوده» مطرح نشده است؟ و در حکم صادره از سوی قاضی پرونده، نیز مسئله ای بنام شیرخشک وجود ندارد؟

ج= چرا در حالی که رئیس هلال احمر و رئیس سازمان تدارکات هلال احمر چندین بار اعلام کردند که موضوع پرونده یاسین رامین صرفاً «اختلاف حساب مالی» است، اما در رسانه های چپ و راست، همچنان «مهناز افشار و همسرش، قاتل کودکان ایرانی» معرفی می شده اند؟

د= چرا مهناز افشار را بعد از مدتها اتهام زنی، وادار کردند تا به خانم ملاوردی فیمینیست نزدیک شود و در یک نشست خبری مرتبط با نهاد زنان ریاست جمهوری با بغض بگوید: من هم یک مادرم، قاتل نیستم! و از مسئولین می خواهم که این ماجرای شیرخشک فاسد را بررسی و نتیجه را به مردم بگویند...؛ اما نه بررسی شد، نه اعلام نتیجه شد، اما شایعه همچنان در رسانه ها باقی ماند و ذهن مردم را «آلوده» کرد...

و اما اصل ماجرا چیست؟

اسرائیل از مدت ها قبل نسبت به فعالیت هلال احمر جمهوری اسلامی در 37-38 کشور جهان بشدت مظنون و ناراضی بود و در مجامع بین المللی، بخصوص با صلیب سرخ جهانی رایزنی می کرد تا ثابت کند که فعالیت هلال احمر در کشورها «پوششی» و از نظر انسانی «ناسالم» است و باید بعد از «صلیب سرخ»، بجای «هلال احمر ایران»، «ستاره داوود اسرائیل» به رسمیت شناخته شود و باید هلال احمر از حضور در میان ملل جهان منع و حذف شود.

(اخیراً هم یکی از عزیزان حزب اللهی ما گفته که در بوسنی در پوشش هلال احمر، عملیات نظامی با القاعده انجام می گرفته است)...!!!

حالا دقت بفرمایید! اگر شیرخشک فاسد یا آلوده وارد کشور شده و بنابر ادعاها حتی 6000 کودک ایرانی کشته شده اند، محدود کردن این مسئله به یک شخصی بنام «یاسین رامین» غیرقابل قبول است و محال است که دستگاه های دیگر حکومت در این قضیه دخیل و شریک نباشند: گمرک ایران، وزارت بهداشت، هلال احمر، صنف داروخانه ها، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و سایر دستگاه های نظارتی کشور همه مسئولند... پس در نتیجه قاتل 6000 کودک ایرانی، فقط «مهناز افشار و همسرش» نیستند، بلکه کلیت نظام جمهوری اسلامی «کودک کُش» است و اسرائیلی که بازمانده 6.000.000 قربانی هولوکاست می باشد، باید از حقوق 6000 کودک قربانی در جمهوری اسلامی ایران دفاع کند!!!...

و این ماجراجویی برای تخریب شخصیت رامین یا حذف پسرش یا عصبی کردن عروسش، در هر صورت یک پرونده بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی پدید آورده که اگر از اساس روشنگری نشود، به زودی، اولاً موجب تحریم و سلب اعتماد جهانی از هلال احمر خواهد شد و ثانیاً اصل نظام مقدس ما در یک شرایط ملتهب و بحرانی و با استناد به رسانه های گوناگون داخلی، به عنوان «رژیم کودک کُش» توسط رسانه های فراگیر صهیونی به جهانیان معرفی و القاء خواهد شد...

بنده، حدود 5-6 ماه پیش وقتی به مسئولین کیهان و فارس و دیگران تلفنی «خطر» این شایعه پراکنی را توضیح دادم، البته آنها دیگر به این ماجراجویی ادامه ندادند، اما متأسفانه هرگز نه عذرخواهی کردند و نه جبران مافات؛ و ذهن جامعه را کماکان در این «شبهه» رها کردند...

لازم به یادآوری است که شکایت یاسین از این رسانه ها را دادگاه «نپذیرفت» و آن را در حد یک شایعه بی اساس، «غیرقابل پیگرد» دانست...

آری برادر عزیزم، ما نه فقط در تحقق عملی سنت نبوی و سیره علوی ناتوان بوده ایم، بلکه با گفتار و رفتارمان تبدیل به قدرتمندترین عامل تخریب اخلاق کریمه و ارزش های انسانی اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه شیعی خود شده ایم؛ ما با نفرت پراکنی و ظلم به کسانی که به هر دلیلی، دوستشان نداریم، به اسلام و تشیع و ولایت و انقلاب و نظام بد کرده ایم... و من جز توبه و جبران، هیچ راه نجات و فلاحی نمی شناسم...

همسرم گاهی با چشمی نمناک و بغضی در گلو زمزمه می کند: این ظالمان را به خدا و روز قیامت واگذار می کنم...
اما من، یقیناً در روز قیامت هم از آنان شکایتی نخواهم کرد، زیرا خوب می دانم: آنها نمی دانند که چه می کنند... والسلام علیکم و علی من اتبع الهدی
 
محمدعلی رامین 29 اردیبهشت 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی