تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
"دیدارنیوز" رفتار فرافکنانه فرهاد مجیدی را بررسی می‌کند؛

فرهاد مجیدی، شهر شلوغ و ضعف‌های پنهان

در دنیای کنونی، فوتبال نقش پررنگی دارد و در میان ورزش‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. در این میان بسیاری از سیاسیون نیز علاقه خود به یک تیم را ابراز می‌کنند؛ اما باید باور داشت طرفداری شخصیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از یک باشگاه محبوب، تأثیری در مستطیل سبز و فراز و فرودهای آن تیم درپی نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۵۷۳۷
۱۲:۰۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ عماد عبادی: فرهاد مجیدی شماره ۷ محبوب آبی‌های پایتخت بعد از اخراج وینفرد شفر آلمانی به نیمکت سرمربی‌گری استقلال رسید. استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر در آبادان با تیم صنعت‌نفت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. این تساوی استقلال را به کلی از قهرمانی ناامید ساخت اما به ثمر رسیدن یک گل از سوی آبی‌ها و مردود شدن آن توسط کمک داور، جنجال‌های زیادی به همراه داشت. 

فرهاد مجیدی، فردای مسابقه در صفحه اینستاگرام خود مقصر نتیجه نگرفتن استقلال را وزارت ورزش، معاون وزارت امورخارجه و دیگر ارگان‌های دولتی نامید و در ادامه تاکید کرد ارگان‌های دولتی در تلاشند پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کنند.

پست جنجالی مجیدی در اینستاگرام مبنی بر دخالت وزارت ورزش و معاون وزیر امورخارجه و سایر ارگان‌های دولتی در تعیین قهرمان با واکنش‌های تندی از جانب پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس همراه شد. مجیدی اما بعد از گذشت ساعتی از اتهام زنی به وزارت ورزش، پشیمان شد اما همچنان مدعی بود تماس تلفنی معاون وزیرامور خارجه با یک برنامه تلویزیونی؛ درست در روز مسابقه باعث تاثیرگذاری بر عملکرد داور  شده است.
 
سخنی با فرهاد مجیدی
 
در اینکه فرهاد مجیدی محبوب آبی‌های پایتخت است شکی نیست؛ هر چند قضاوت در مورد قابلیت فنی وی برای هدایت استقلال را باید به بعد موکول کرد اما مربی تازه کار آبی‌ها باید بداند برای موفقیت در این مسیر می‌بایست از ورود به حاشیه‌ و جنجال‌های مرسوم خودداری کند و برخوردی در شأن باشگاه بزرگ استقلال انجام دهد، نه اینکه با اتهام زدن به این و آن و فرافکنی، سعی در پنهان ساختن ضعف تاکتیکی تیم و جلب نظر هواداران را داشته باشد.

فرهاد مجیدی حرف از ناپاکی فوتبال می‌زند و همچنین مدعی است قهرمانی پرسپولیس مهندسی شده است، اما بد نیست مربی استقلال به این نکته توجه داشته باشد که در همین فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران، بار‌ها شده که استقلال از داوری نفع برده، اما به علت ضعف تاکتیکی نتوانسته نتابج مثبتی برای نزدیک شدن به رتبه اول لیگ برتر کسب کند. مخصوصا اینکه در هفته‌های پایانی لیگ برتر، باشگاه پرسپولیس در گرفتن نتایج مطلوب برای کسب قهرمانی ضعیف عمل کرده و در مسابقات گذشته خود تا لحظه نگارش این متن ۴ مساوی متوالی داشت، اما نه باشگاه استقلال و نه سایر مدعیان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و نتیجه مثبتی برای رسیدن به صدر جدول کسب کنند.
طرفداری از تیم های مطرح توسط سیاستمداران 
 
طرفداری سیاستمداران و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و اجتماعی از تیم های خاص در جهان امروز امری بدیهی است اما گویی این روند هواداری کردن سیاستمداران از تیمی در ایران کاملا یک امر ناشناخته و همچنین به تعبیری یک گناه محسوب می‌شود. بررسی نمونه‌های خارجی بیانگر آن است که طرفداری سیاستمداران معروف، سبب موفقیت آن تیم خاص نمی‌شود و چه بسا سال‌ها نتایج ضعیفی نیز بگیرد.

از جمله این سیاستمداران، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه است که طرفدار تیم مارسی در این کشور است و بارها اعلام کرده با قهرمانی مارسی بسیار خوشحال خواهد شد اما تا بدین لحظه این تیم نتوانسته موفقیت چندانی کسب نماید و همه عناوین در لیگ این کشور تا حدود بسیار زیادی به باشگاه متمول پاری‌‌سن‌ژرمن رسیده است.
 
 
هواداری سیاسی یا سیاست هواداری در فوتبال
 

نمونه دیگر، ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس است که بار‌ها علاقه قلبی خود را به لیورپول نشان داده و در مجلس انگلیس برای اجرای طرح برگزیت، مثالی از بازگشت باشکوه تیم محبوب خود در آنفیلد مقابل بارسلونا در چهارچوب جام باشگاه‌های اروپا زد، ولی با گذشت ۳۰ سال از آخرین قهرمانی لیورپول در لیگ جزیره، حتی یکبار هم لذت لمس این جام را نچشیده و در پایان این فصل با وجود کسب ۹۷ امتیاز و درو کردن عناوین مهم انفرادی، اما قهرمانی در لیگ را کسب نکرد.

نمونه دیگر در لالیگا اسپانیا است، جایی که خاویر تباس رئیس کمیته داوران فوتبال اسپانیا در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد هوادار تیم رئال مادرید است، اما با این وجود در ده سال گذشته رئال تنها توانسته دو بار فاتح لیگ اسپانیا شود و مقام قهرمانی ۷ بار به رقیب دیرینه این تیم یعنی باشگاه بارسلونا رسیده است.
سخن آخر
 
در دنیای کنونی، فوتبال نقش پررنگی دارد و در میان ورزش‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. در این میان بسیاری از سیاسیون نیز علاقه خود به یک تیم را ابراز می‌کنند؛ اما باید باور داشت طرفداری شخصیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از یک باشگاه محبوب، تأثیری در مستطیل سبز و فراز و فرودهای آن تیم درپی نخواهد داشت.
 
اینکه در لیگ برتر ایران اشتباهات داوری تاثیرگذار، بسیار به چشم می‌خورد شکی وجود ندارد، اما راه چاره در این نیست که سرمربیان یا مدیران باشگاه‌ها با متهم کردن شخصیت‌های برجسته سیاسی به جانبداری از یک تیم مشخص، اعتبار و جایگاه خود را زیر سوال ببرند و به جای تلاش برای حل کردن ضعف تیم خود، مردم را در فضای مجازی و میادین ورزشی به جان هم بیندازند.
 
با اتهام زدن به دیگران کاری پیش نمی‌رود و اگر در کوتاه مدت تأثیری داشته باشد قطعا در دراز مدت جواب نخواهد داد. در این میان تذکر کاظم اولیایی مدیر عامل سابق استقلال جالب توجه بود. وی بعد از جریان متهم کردن عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه به طرفداری از پرسپولیس، در تذکری به مدیریت این باشگاه اعلام کرد: سیدعباس عراقچی نه عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است و نه در فدراسیون فوتبال سمتی دارد. او حق دارد به عنوان یک شهروند نظر خود را بیان کند. وی ادامه داد اگر عراقچی پرسپولیسی است ما هم افتخار می‌کنیم حاج حسن خمینی، نوه امام خمینی و فرزندش استقلالی هستند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
2
0
نظر من تا حدودی به نظر فرهاد مجیدی نزدیک است. گل سالم استقلال مقابل نفت آبادان گرفته می‌شد وضع خیلی فرق می‌کرد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی