تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جدیدترین آمار تجارت ایران و آمریکا

News Image Lead

آمار گمرک ایران حاکی از کاهش ۳۸ درصدی ارزش تجارت ایران و آمریکا در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ است.

کد خبر: ۲۵۰۹۴
۱۴:۵۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال گذشته، در این مدت در مجموع مبادلات تجاری ایران و آمریکا به ۱۸۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال پیش از آن ۳۸ درصد کاهش داشته است.

ایران در سال گذشته ۱۵۰۲ تن کالا به آمریکا صادر کرده که ارزش صادرات غیرنفتی ایران به این کشور در مجموع بیش از ۴۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که صادرات ایران در سال ۱۳۹۶ به آمریکا ۳۵۵۰ تن به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار بوده است که نشان از کاهش حدود ۹۰ میلیون دلار صادرات ایران به آمریکا داشته است.

از سوی دیگر در سال گذشته، ۶۹ هزار تن کالا از آمریکا وارد ایران شده که ارزش آن به بیش از ۱۴۲ میلیون دلار می‌رسد.

واردات ایران از آمریکا در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن از لحاظ وزنی ۸۵ درصد افزایش داشته، اما ارزش واردات از آمریکا در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته استY بهطوریکه در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۷ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۷۰ میلیون دلار از آمریکا وارد شده بود.

به این ترتیب مجموع تجارت ایران و آمریکا در سال گذشته حدود ۱۸۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به حجم ۳۰۱ میلیون دلاری تجارت این دو کشور در سال پیش از آن، ۳۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار گمرک ایران، اقلام وارداتی ایران از آمریکا عمدتاً مربوط به مواد غذایی بوده که در این میان کنجاله سویا و ذرت دامی که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود، از مهم‌ترین کالاهای وارداتی ایران از آمریکا بوده است.

در مقابل، صادرات ایران به آمریکا نیز بیشتر مربوط به مواد غذایی است؛ به طوریکه لبنیات، میوه خشک، شیرینی، زعفران و زرشک جزو کالاهای مهم صادراتی ایران به آمریکا در سال ۱۳۹۷ به شمار می‌روند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی