تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ تمام تیم‌های تخصصی درحال جستجو هستند +ویدیو
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ تمام تیم‌های تخصصی درحال جستجو هستند +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
وزیر آموز‌ش‌وپرورش:

ساختمان هیچ مدرسه‌ای بیمه نیست!

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا مدارس سیل‌زده بیمه بوده‌اند؟ اعلام کرد فضای فیزیکی هیچکدام از مدارس کشور بیمه ندارند.

کد خبر: ۲۴۹۵۸
۱۳:۳۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحایی در حاشیه همایش خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران گفت: «تنها دانش‌آموزان بیمه‌اند و فضای ساختمانی مدارس بیمه نیست؛ هزینه بیمه زیاد است اما در نظر داریم تا برای امکان‌سنجی بیمه شدن مدارس هم بررسی‌هایی داشته باشیم.»

وزیر آموزش و پرورش درباره بازسازی و مرمت مدارس سیل‌زده نیز گفت: «مدارس آسیب‌دیده که تنها مرمت نیاز دارند تا ابتدای مهر امسال تعمیر و تجهیزات‌ آنها نوسازی می‌شود اما مدارسی که پرجمعیت و بزرگ باشد تا مهر امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد و ناگزیریم از روش‌های جایگرین برای ساماندهی دانش‌آموزان استفاده کنیم.»

بطحایی همچنین با توجه به درخواست برخی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده برای تعویق زمان کنکور اگفت: «تعویق زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است و بعید می‌دانم که امکان پذیر باشد چون سال تحصیلی دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.»

او ادامه داد: «صحبت‌هایی را با وزارت علوم داشتیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری در نظر بگیرند که ان‌شاءالله همین روزها شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و باید ببینیم تصمیم چه خواهد شد. این سهمیه مانند سهمیه دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه است یعنی بتوانیم در برخی رشته‌ها سهمیه اضافه پیش‌بینی کنیم؛ البته این سهمیه قطعی نیست و شورای سنجش و پذیرش باید تصویب کند اما پیشنهاد کردیم.»

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات معلمان در مناطق سیل‌زده با اشاره به اینکه این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: «هنوز تخصیص نیامده است بنابراین درباره جزئیات اکنون نمی‌توان صحبتی کرد اما بنا داریم که مطالبات و معوقات معلمان در مناطق سیل‌زده یکجا پرداخت شود.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی