تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حضرتی: تحریم‌های نفتی مبدایی برای تحول در اقتصاد کشور باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران را فرصتی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت دانست.

کد خبر: ۲۴۸۲۶
۰۸:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - الیاس حضرتی با اشاره به تحریم نفتی اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ما باید به صورت ویژه از آقای ترامپ تشکر کنیم زیرا یک کار خیر ماندگار و اساسی برای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. سالهای سال صاحب نظران، دلسوزان و کارشناسان متعهد و علاقمند به کشور می‌گفتند که ما باید از اتکای به نفت دست برداریم و به سمت اقتصاد بدون نفت برویم اما متأسفانه وابستگی به درآمدهای نفتی سال به سال بیشتر شده و در نتیجه ملتی بدون پشتکار و بی خلاقیت و دولتی بسیار تنبل و بی‌برنامه پرورش یافته است.

وی افزود: ما عادت کردیم پولی از نفت رایگان بر سر سفره ما بریزد و به همین جهت مصرف آن را بالا بردیم و این باعث شده اسراف و مصرف گرایی در بدنه کشور زیاد شود و هزینه‌های دولت به لحاظ پرسنل و نهادهای موازی افزایش یابد.

حضرتی در ادامه خاطرنشان کرد: ترامپ از این بابت یک کار اساسی برای ما می‌کند و ما باید این را یک فرصت تاریخی قلمداد کنیم و به سمت اقتصاد بدون نفت برویم و در مرحله بعد نسبت به کنترل هزینه‌ها و تغییر الگوی مصرف در زندگی فردی و جمعی از رأس تا پایین اقدام کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ما باید برای داشتن اقتصاد بدون نفت به سمت درآمدهای جایگزین برویم و مالیات، معادن و به خصوص توریسم که ۱۰ برابر نفت و پتروشیمی درآمد دارد را جایگزین کنیم و از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کنیم. در واقع این اتفاق می‌تواند مبدایی برای یک تحول اقتصادی در کشور ما شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی